fbpx

Pierwszy weekend rekrutacyjny online w tym roku szkolnym – 21-22 listopada. Zapisz się!

Wróć
27.03.2020

Jak uczyć się i funkcjonować w ograniczonej przestrzeni. Porady dla uczniów cz. 2

27.03.2020

Jak uczyć się i funkcjonować w ograniczonej przestrzeni. Porady dla uczniów cz. 2

Dr Marta Dżoga, Head of Wellbeing Team, Akademeia High School


Nauka z domu może okazać się nie lada wyzwaniem. Zapewne zmagasz się z myślami, jak w tym czasie zachować spokój, nie stracić motywacji, nie zwariować. Poniżej znajdziesz drugą porcję wskazówek, które mogą być dla ciebie użyteczne. Pierwszą część możesz znaleźć tutaj.

Komunikuj swoje potrzeby domownikom

  • Living and working in confined space tip

Kwarantanna oznacza, że będziesz spędzać znacznie więcej czasu niż dotychczas z rodzicami i rodzeństwem. Zdecydowanie nie jest to łatwe! Z nimi też warto zawrzeć „umowę”.

  • Zastanów się nad swoimi potrzebami, nad tym, co jest dla Ciebie dobre, a co Ci przeszkadza.
  • Poproś rodziców o 20-30-minutową rozmowę na ten temat.

Discussion - parents and kids

  • Przygotuj się do tej rozmowy – stwórz listę rzeczy do omówienia, to pomoże Ci zachować spokój i precyzyjnie wyrazić swoje potrzeby. Jeśli to możliwe, przygotuj odpowiednie argumenty np. „Mam w tym tygodniu ważny esej do napisania, więc potrzebuję ograniczyć swoje obowiązki domowe”, „Potrzebuję korzystać z innego pokoju do zajęć online, w moim trudno jest mi się skupić”, „Proszę, żeby nikt nie wchodził do mojego pokoju, gdy drzwi są zamknięte”.

Pamiętaj: każda rozmowa z Twoimi rodzicami i wspólne spędzanie wolnego czasu jest inwestycją w wasze dobre relacje. Jest to również szansa na lepsze dogadanie się z nimi podczas kwarantanny.

Zauważaj i akceptuj to, jak się czujesz

  • Living and working in confined space tip

Masz prawo czuć się sfrustrowanym. Masz prawo czuć się pozbawionym swoich podstawowych praw i wolności. Złość, niepokój i stres to naturalne uczucia podczas wybuchu epidemii. Jeśli więc:

  • czujesz się przytłoczony smutkiem, depresją lub niepokojem,
  • masz problemy z koncentracją,
  • masz problemy z zasypianiem lub dręczą Cię koszmary,
  • odczuwasz fizyczne dolegliwości jak bóle głowy, ciała, żołądka

napisz maila do naszego zespołu ds. wellbeing – Marty Dżogi, Sylwii Barteli lub Ewy Petrushak.

Bądź na bieżąco

  • Living and working in confined space tip

Postaraj się zrozumieć całą sytuację i to, że najrozsądniejszym wyjściem jest pozostanie w domu.

Brak najnowszych informacji może spowodować poczucie niepewności i zdenerwowanie. Oglądaj, czytaj, słuchaj wiadomości. Miej jednak na uwadze, że mogą pojawić się fake newsy i plotki, zwłaszcza w mediach społecznościowych. Weryfikuj swoje źródła informacji!

Rób sobie przerwy od śledzenia newsów. Nieustanne słuchanie o pandemii może być bardzo stresujące. Ignoruj nierzeczowe informacje, które z reguły wzmagają obawy.

News

calendarclockconversationGroup 4Facebooki_icon7zdocdocxgifjpgodpodsodtpdfpngpptpptxicon_speakertxticon_video_playxlszippictureShapelightbulbline_moremapOvalGroup 7Group 7Page 1Twitterzoom_inzoom_plus+