Program akademicki
W trakcie dwóch pierwszych lat realizujemy program GCSE.
Pierwsze dwa lata nauki w szkole wyposażają uczniów w niezbędną wiedzę oraz dają im odpowiednie umiejętności (m.in. wysoki poziom znajomości języka angielskiego, metodologia uczenia się i przetwarzania informacji), które pomogą im w studiowaniu przedmiotów maturalnych w kolejnych latach.
Uważamy, że jest pula wiedzy i umiejętności, które musi zdobyć każdy uczeń na etapie nauki w liceum.
Podstawa programowa w trakcie I i II roku nauki (“CORE”) obejmuje:
- Matematykę – dostępną na czterech poziomach zaawansowania (Express / Advanced / Standard / Studies);
- Język angielski – dostępny w formie przedmiotu English Language and Literature lub English as a Second Langauge (ESL);
- Język polski – zajęcia prowadzone są w ramach autorskiego programu nauczania w postaci bloków tematycznych dotyczących szeroko pojętej części humanistycznej zogniskowanej wokół polskiego dziedzictwa kulturowego, uzupełnionych o zajęcia z dziedziny sztuk wizualnych;
- Visual and Music Culture – interdyscyplinarne zajęcia, które mają na celu przedstawienie i omówienie zależności pomiędzy sztuką, muzyką, literaturą, historią, historią sztuki oraz religioznawstwem;
- Critical Thinking – ćwiczenie umiejętności myślenia w sposób krytyczny, kreatywny, analityczny; fundament pracy własnej, umiejętności zdobywania wiedzy i uczenia się oraz podstawa kształtowania świadomej postawy obywatelskiej;
- Global Studies
Pobierz program 1 i 2 roku nauki
Wybraliśmy program matury brytyjskiej A-level, ponieważ w odróżnieniu od matury polskiej i matury międzynarodowej (IB) daje uczniowi pełną swobodę wyboru przedmiotów maturalnych.
Uczeń przy wsparciu kadry akademickiej wybiera minimum trzy przedmioty maturalne, dzięki czemu skupia się na swoich prawdziwych talentach i zainteresowaniach akademickich.
Matura A-level charakteryzuje się wysokim poziomem specjalizacji w wybranej dziedzinie. Przygotowując się do egzaminów, uczniowie zdobywają wykształcenie na najwyższym poziomie oraz jednocześnie mogą w dalszym ciągu rozwijać swoje pasje i zainteresowania, wykraczające poza szkolne curriculum.