Liceum Akademeia
Kadra
HEADMASTER
dr Karolina Watras
Historia Sztuki, Uniwersytet w Cambridge, Courtauld Institute of Art w Londynie
HEADMASTER
dr Karolina Watras
Historia Sztuki, Uniwersytet w Cambridge, Courtauld Institute of Art w Londynie

Kadra

Wszyscy nasi nauczyciele są ekspertami w swoich dziedzinach, zdobywającymi kwalifikacje na najbardziej prestiżowych uniwersytetach na świecie. Ich pasja, doświadczenie i wykształcenie są fundamentami sukcesów akademickich i twórczych naszych uczniów.

Wielu naszych doświadczonych nauczycieli posiada stopnie magistra i doktora; część z nich jest aktywnie zaangażowana w badania naukowe. W Akademeia High School inwestujemy w rozwój zawodowy naszej kadry, tak aby zapewnić jej wszelkie zasoby niezbędne do uwolnienia potencjału akademickiego naszych uczniów.

33% naszych nauczycieli to doktorzy i doktoranci;

62% naszej kadry to absolwenci najlepszych zagranicznych uniwersytetów, w tym Uniwersytetu w Oxfordzie, Uniwersytetu w Cambridge, Uniwersytetu w St Andrews, Imperial College London, University College London (UCL), London School of Economics (LSE), Brown University, University of Chicago, Berklee College of Music, Universite de Lausanne, Ecole d’Architecture Paris-Villemin, University of Munich, Danmarks Designskole, Copenhagen.

Aby zobaczyć aktualną listę naszej kadry, proszę sprawdzić tutaj.

Nigdy nie pracowałem w szkole, w której nauczyciele byliby tak podekscytowani prowadzonymi przez siebie przedmiotami.

Kadra jest zainteresowana i interesująca – każdy ma coś ciekawego do powiedzenia i przekazuje tę ekscytację uczniom.

Kingsley Wray
Nauczyciel Matematyki

  • HEAD OF DEPARTMENT dr Karolina Watras

    Historia Sztuki, Uniwersytet w Cambridge – studia I stopnia
    Historia Sztuki, Courtauld Institute of Art, Londyn – studia II stopnia
    Historia Sztuki, Uniwersytet w Cambridge – studia III stopnia
    Doktorat z Historii Sztuki, Uniwersytet w Cambridge

    Humanities Department

    HEAD OF DEPARTMENT dr Karolina Watras

    Historia Sztuki, Uniwersytet w Cambridge – studia I stopnia
    Historia Sztuki, Courtauld Institute of Art, Londyn – studia II stopnia
    Historia Sztuki, Uniwersytet w Cambridge – studia III stopnia
    Doktorat z Historii Sztuki, Uniwersytet w Cambridge

    Dr Karolina Watras zdała egzaminy maturalne A Level w Cheltenham Ladies’ College w Wielkiej Brytanii. Studia I stopnia z Historii Sztuki ukończyła w Christ’s College na Uniwersytetcie w Cambridge. Studiowała Gothic Architecture w Courtauld Institute of Art w Londynie, uzyskując tytuł magistra. Wróciła na Uniwersytet w Cambridge, gdzie ukończyła studia III stopnia oraz zrobiła doktorat z Historii Sztuki w Jesus College.

    Dr Watras była wykładowcą w Departamencie Historii Sztuki, Dyrektorem ds Akademickich w Jesus oraz Trinity College, oraz była odpowiedzialna za program nauczania w Instytucie Studiów Uzupełniających na Uniwersytecie w Cambridge. Po powrocie do Polski w 2014 roku, zasiliła szeregi Akademei.

    Zainteresowania akademickie dr Watras koncentrują się wokół Surrealizmu, międzyregionalnej współpracy pomiędzy twórcami awangardy w XX wieku, sztuki w obliczu totalitaryzmów, XX wiecznych teorii dotyczących pojęcia estetyki. Zarówno w swojej pracy akademickiej jak i w swojej pracy z uczniami, dr Watras przywiązuje dużą wagę do interdyscyplinarnego podejścia do nauki, którym jako Head of Humanities Department próbuje zarazić swoich uczniów.


    dr Adam Anders
    BA (Hons) History, York University
    MA Ancient History, Cardiff University
    PhD Ancient History, Cardiff University

    Adam zajmuje się nauczaniem od roku 1998. Studiował Historię na Uniwersytecie York w Toronto, a następnie Historię Starożytną w Cardiff w Wielkiej Brytanii. Tam uzyskał tytuł magistra (MA) z wyróżnieniem i kontynuował studia doktoranckie poświęcone lekkozbrojnej piechocie rzymskiej. Jego badania naukowe dotyczą armii rzymskiej, ze szczególnym naciskiem na dynamikę walki. Jego zamówiłowanie do opowieści dotyczy zarówno literatury historycznej jak i beletrystyk. Z tego powodu Adam studiuje obecnie na Uniwersytecie Harvarda, gdzie chce uzyskać tytuł Master of Arts z Twórczego Pisania i Literatury.

     

    Sonia Blank
    BA (Hons) Education and Humanities, Midwestern College in Kansas City
    MLitt Religion and the Contemporary World, St Andrews University

    Po uzyskaniu tytułu licencjata z zakresu studiów w dziedzinie Edukacji i Nauk Humanistycznych w Kansas City, Sonia ukończyła studia MLitt z zakresu Religioznawstwa w Świecie Współczesnym na Uniwersytecie St Andrews. W swojej pracy dyplomowej analizowała pojęcie miłości własnej ze szczególnym uwzględnieniem pism duńskiego filozofia egzystencjalnego, Sore Kierkegaard. Jej zamiłowanie do nauczania zaprowadziło ją do Pragi, gdzie otrzymała certyfikat TEFL, po czym rozpoczęła nauczanie w szkołach językowych w Polsce. Sonia pracowała jako tłumacz dla wielu wydawców i autorów. Jest duszą artystyczną – śpiewa, tańczy, pisze wiersze: link

     

    Kay Czepli-George
    BA History of Art, Birkbeck College, University of London
    MA, TESOL (Teaching English to Speakers of Other Languages), Birkbeck College, University of London
    Cambridge Diploma in English Language Teaching to Adults – DELTA, Module 1, University of Cambridge
    Dyslexia and Foreign Language Teaching, Lancaster University
    Certificate in English Language Teaching to Adults – CELTA YL extension, University of Cambridge
    Certificate in English Language Teaching to Adults – CELTA, University of Cambridge

    Kay Czepli-George specjalizuje się w nauczaniu historii sztuki, literatury i języka angielskiego na poziomie licealnym oraz uniwersyteckim. Pracowała w instytucjach edukacyjnych w Anglii, Wietnamie, Katarze i w Polsce. Jej doświadczenie obejmuje nauczanie młodzieży i młodych dorosłych, opracowywanie innowacyjnych materiałów, mentoring dla początkujących nauczycieli i wspieranie metodyczne dydaktyków uczniów w wielu 8-13 lat. Kay interesuje się pojęciem tożsamości w drugim języku oraz interdyscyplinarnym i kreatywnym podejściem do nauczania języków, literatury i historii sztuki. Źródłem jej inspiracji są nie tylko nauczyciele, ale także jej utalentowani uczniowie, którzy zaskakują ją każdego dnia.

     

    Stefan Głowacki
    Polonistyka, Uniwersytet Warszawski 

    Stefan Głowacki jest absolwentem Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego. W czasie studiów swoje zainteresowania naukowe kierował głównie na literaturę czasów manieryzmu i baroku, poszukując jej związków z nowoczesnością. Stefan jest nauczycielem z wieloletnim doświadczeniem. W swojej pracy z uczniami stawia na dialog, niezależną wymianę myśli i poglądów. Zachęca swoich uczniów do tego, by na teksty literackie patrzyli z szerszej perspektywy, by zwracali uwagę na kontekst historyczny i literacki w jakim dane dzieło powstało oraz zależności pomiędzy nim a innymi dziedzinami sztuki takimi jak: malarstwo, film czy dzieła kultury masowej. Opracowując program nauczania języka polskiego zwracał szczególną uwagę na jego interdyscyplinarny i intertekstualny charakter – dlatego obok wybitnych dzieł słowa pisanego i ich analizy znalazły się również elementy historii Polski, historii i literatury światowej, historii sztuki czy kultury wizualnej. Do swoich ulubionych autorów zalicza Witolda Gombrowicza i Franza Kafkę. Z zamiłowania jest muzykiem i kompozytorem. Jego twórczość można określić jako połączenie jazzu, funky i muzyki elektronicznej.

     

    Natalia Jakubowska
    BA English Language Philology, University of Białystok
    MA English Language Philology, University of Białystok
    Master of Laws (LLM), University of Białystok
    Acquisition Cat 1 Training, Dublin

    Natalia jest doświadczoną nauczycielką języka angielskiego, nauczycielką języka IB oraz Extended Essay Supervisor. W trakcie swojej kariery nauczycielskiej ukończyła szkolenia doskonalenia zawodowego w Polsce, Irlandii i Wielkiej Brytanii. Natalia interesuje się kwestiami zdolności nabywania drugiego języka, psychologią poznawczą i edukacją językową. Specjalizuje się w pracy z uzdolnionymi studentami i projektowaniu indywidualnych kursów, które są dostosowane do specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów i pomagają im wzrastać w sposób intelektualny, społeczny i emocjonalny. Na swoich zajęciach Natalia promuje kreatywne i interdyscyplinarne podejście do nauczania i uczenia się.

     

    Andrew James
    BA (Hons) Philosophy, University of Liverpool
    CELTA, Cambridge ESOL Examinations

    DELTA, Cambridge ESOL Examinations 

    W Akademeia High School Andrew uczy języka angielskiego dla celów akademickich. Odpowiada również za koordynację Summer School. W przeszłości współtworzył wydział kursów letnich w jednym z ważniejszych prywatnych liceum w Wielkiej Brytanii; był także managerem dużego letniego obozu organizowanego w Szwajcarii. Nauka języka angielskiego była priorytetem Andrew, odkąd ukończył studia, dzięki czemu w swojej karierze zawodowej miał okazję pracować w Polsce, Francji i Portugalii – ostatnio głównie dla British Council. Na co dzień interesuje się polityką, filozofią i sportem – w szczególności golfem i krykietem.

     

    Dr Marysia Jonsson
    BA History, University of Oxford
    PhD History, New York University

    Pochodząca z Malmö w Szwecji Marysia ukończyła studia licencjackie z historii na Uniwersytecie w Oksfordzie oraz doktorat na Uniwersytecie w Nowym Jorku. Podczas wielu zajęć pedagogicznych prowadziła zajęcia IB z zaawansowaesego pisania esejów, uczyła w przedszkolu oraz prowadziła kursy historii religii na Uniwersytecie Nowojorskim i Cornell University. Obecnie kończy podyplomowe certyfikat nauczycielski w szkole średniej na Uniwersytecie w Uppsali w Szwecji. Z wykształcenia jest historykiem kultury, chce pomóc uczniom w rekonstrukcji mentalności i systemów przekonań z przeszłości, jednocześnie budując poczucie historycznej empatii.

    Poza pracą lubi historyczną fikcję o międzynarodowych tajemniczych kobietach, filmy Jane Campion i Agnès Vardy oraz wędrówki ze swoim partnerem i ich psem, Annie.

     

    Patrycja Krysińska
    BA, Academy of Music in Łódź
    MA Polish Philology, University of Warsaw

     

    Jan Ladziński
    Head of History

    BA History, London School of Economics and Political Science
    Master of Research [MRes] East European Studies, University College London

    Absolwent Historii w London School of Economics and Political Science oraz Europeistyki (specjalizacja: Europa Wschodnia) na UCL w Londynie. Zainteresowania akademickie Jana koncentrują się wokół historii ruchów narodowych i chłopskich w Europie Wschodniej, początku społeczeństwa obywatelskiego i zaangażowania w życie polityczne.

     

    Katie Martin
    BA (Hons) German & Linguistics, University of York

    MA in Applied Linguistics, York St John University
    TESOL (Teaching English to Speakers of Other Languages), York St John University
    Diploma in English Language Teaching, Cambridge University English Examinations
    CELT YL, Cambridge University English Examinations

    Katie Martin jest doświadczoną nauczycielką języka angielskiego zarówno dla dzieci, jak i dorosłych. Pracowała w instytucjach edukacyjnych w Wielkiej Brytanii, Austrii, Indonezji, Malezji i Sri Lance. Uczyła w wielu klasach wielojęzycznych, wielokulturowych i międzynarodowych.
    Katie specjalizuje się w nauczaniu uczniów w wieku licealnym oraz w kształceniu zawodowym nauczycieli. Przede wszystkim koncentruje się na doskonaleniu umiejętności komunikacyjnych uczniów, a także podnoszeniu ich pewności siebie.

     

    Natalia Przybysz
    MA Polonistyka, Uniwersytet Warszawski

    Natalia jest absolwentką Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego oraz doktorantką Instytutu Języka Polskiego na Uniwersytecie Warszawskim. Jej zainteresowania naukowe skupiają się wokół kognitywnego spostrzegania języka, przede wszystkim metafor. Współpracuje z polskimi i zagranicznymi wydawnictwami dziecięcymi i młodzieżowymi, a jej praca doktorska dotyczy analizy metafor w klasycznych baśniach i ich współczesnych adaptacjach. Bierze udział w wielu kulturowych wydarzeniach związanych z promocją polskiej literatury i językoznawstwa: prowadziła między innymi warsztaty dla młodzieży na Festiwalu Stolica Języka Polskiego oraz była ekspertem języka polskiego na Dyktandzie Warszawskim. W pracy z uczniami Natalia skupia się przede wszystkim na interdyscyplinarnym charakterze literatury i języka. Stara się zachęcić uczniów do patrzenia na dzieła literackie z wielu perspektyw, uwielbia dyskusje o książkach i otwarty sposób interpretowania tekstów kultury. Jej zamiłowania to: czytanie książek (w szczególności dobrych powieści kryminalnych), stara motoryzacja oraz sport.

     

    Sam Pulham
    BA English Literature, Queen Mary, University of London
    MA Writing and Society 1700 – 1820, Queen Mary, University of London

    Zainteresowania naukowe Sama obejmują Romantyzm pierwszego pokolenia i jego spuściznę, szczególnie pod względem jej wpływu na poezję początków dwudziestego wieku. Sam był również współprowadzącym audycję literacką (podcast) poświęconą zapomnianym lub pominiętym książkom – Sherds Podcast: link

     

    Mara Steven
    BS, Psychology and History of Law, Loyola University New Orleans
    MS, Secondary Education, Johns Hopkins

    Mara Steven specjalizuje się w nauczaniu języka angielskiego uczniów w wieku gimnazjalnym i licealnym. Jej ciekawość i zamiłowanie do nauki skłoniły ją do studiowania nauk ścisłych i humanistycznych w college’u artes liberales w Stanach Zjednoczonych, a ukoronowaniem jej studiów licencjackich było otrzymanie stypendium Fulbrighta. Ostatecznie jej zamiłowanie do zaangażowania społecznego doprowadziło ją do uzyskania licencji pedagogicznej w ramach The New Teacher Project i kontynuowała swoje badania edukacyjne, uzyskując tytuł magistra nauk ścisłych na Uniwersytecie Johna Hopkinsa.

     

    Bella Szala
    Head of English

    MA (Hons) Art History and English Literature, University of St. Andrews
    MPhil History of Art, University of Cambridge

    Bella studiowała Historię Sztuki i Literaturę Angielską na Uniwersytecie St. Andrews. W swojej pracy dyplomowej analizowała interakcje pomiędzy trylogią Philipa Pulmana His Dark Materials (Mroczne materie), a twórczością przedstawicieli wczesnego Romantyzmu, zwłaszcza Blake’a i Miltona. Bella studiowała również Historię Sztuki na Uniwersytecie w Cambridge – jej rozprawa dotyczyła późnośredniowiecznego malarstwa tablicowego we wschodniej Anglii. Te odmienne tematy odzwierciedlają jej dwa charakterystyczne obszary zainteresowań: literaturę dla dzieci od XVIII wieku do czasów współczesnych oraz sztukę gotycką. Oba te obszary wykorzystują obrazy dydaktyczne / pedagogiczne, których historia w sztuce chrześcijańskiej jest podstawowym obszarem jej zainteresowań. W trakcie czterech lat nauczania literatury angielskiej w Akademii Sztuk Teatralnych (wcześniej: Państwowa Wyższa Szkoła Teatralna), Bella zainteresowała się również dramatem renesansownym, jakobińskim oraz XX-wiecznym dramatem amerykańskim. Od 10 lat mieszka w Polsce.

     

    Dr Magdalena Szalewicz
    MA Filozofia, Uniwersytet Warszawki
    Doktorat z Filozofii, Polska Akademia Nauk

    Praca doktorska Magdy poświęcona jest problematyce myślenia obrazowego: czerpie ze spostrzeżeń Freuda dotyczących snów jako reprezentacji wizualnych myśli i z obrazów wytwarzanych przez sztuczne sieci neuronowe wzorowane na korze wzrokowej. Argumentuje, że nasze koncepcje – od najbardziej prozaicznych, konkretnych pomysłów wykorzystywanych w codziennej mowie po najbardziej abstrakcyjne koncepcje matematyczne – to zwykle obrazy, choć zakodowane i postrzegane w formie językowej. Oprócz epistemologii, zainteresowania naukowe Magdy obejmują współczesną filozofię francuską, psychoanalizę i sztuki plastyczne.

     

    Dr Krzysztof Wolański
    MA Socjologia, Uniwersytet Warszawski
    MA Filozofia, Uniwersytet Warszawki
    Doktorat z Filozofii, Polska Akademia Nauk

  • HEAD OF DEPARTMENT dr Keith Walmsley

    MA, University of Oxford
    MLitt, University of St. Andrews
    PhD, University of St. Andrews
    IPGCE, University of Sheffield

    Modern Languages Department

    HEAD OF DEPARTMENT dr Keith Walmsley

    MA, University of Oxford
    MLitt, University of St. Andrews
    PhD, University of St. Andrews
    IPGCE, University of Sheffield

    Przed rozpoczęciem studiów podyplomowych z Literatury Rosyjskiej, Keith otrzymał swój pierwszy stopień naukowy w dziedzienie Filologii Francuskiej oraz Rosyjskiej. Jego studia magisterskie koncentrowały się na Romantyzmie oraz Symbolizmie. W swojej pracy doktorskiej, badał rolę bajki w rozwoju prozy rosyjskiej. Jego badania zostały opublikowane w przeglądzie publikowanym przez uczelnię University College London (UCL) “Slavonic and East European Review”. Swoje artykuły prezentował na wielu uniwersytetach, w tym w Cambridge, Oxfordzie, St Andrews oraz Princeton. W trakcie swojego pobytu w St Andrews nauczał języka rosyjskiego (w zakresie tłumaczeń), prowadził kursy literatury oraz cotygodniowe warsztaty z gramatyki. Posiada certyfikaty w zakresie “Nauczania języka angielskiego jako drugiego języka w klasach ogólnodostępnych” oraz “La Formation inicjation à l’approche neurolinquistique de l’ensieignement des langues étrangères”.


    Dr Elena Jaime Jiménez
    PhD Hispanic Linguistics, The Ohio State University
    MA Spanish Literature/Linguistics, West Virginia University
    MA Arabic and Hebrew Cultures, Past and Present, University of Granada
    BA  (Hons) Translation and Interpretation, University of Granada

    Elena Jaime Jiménez ukończyła Uniwersytet w Granadzie z tytułem licencjata w dziedzinie tłumaczeń pisemnych i ustnych (angielski i arabski), a następnie uzyskała tytuł magistra kultury arabskiej i hebrajskiej, ze szczególnym uwzględnieniem kultury i religii arabskiej i islamskiej. Następnie przeniosła się do Stanów Zjednoczonych jako stypendystka Fulbgighta, gdzie spędziła 9 lat i uzyskała tytuł magistra, a następnie doktora z literatury i lingwistyki hiszpańskiej, jednocześnie prowadząc zajęcia z języka hiszpańskiego i językoznawstwa na uniwersytecie. Jej praca doktorska bada zmienne użycie zaimków liczby mnogiej w drugiej osobie w andaluzyjskim języku hiszpańskim. Jej badania zostały opublikowane w Revista Internacional de Lingüística Iberoamericana. Swoje prace prezentowała również na międzynarodowych konferencjach, w tym na Uniwersytecie w Innsbrucku, Texas Tech University oraz University of Wisconsin-Madison. Poza nauczaniem i badaniami lingwistycznymi Elena lubi grać na hiszpańskiej gitarze klasycznej, jest oddanym praktykiem sztuk walki, a także astronomem amatorem.

    Beata Mroczek
    MA German, University of Warsaw
    MA English Teaching Language, University of Warsaw

    Beata uzyskała tytuł magistra języka niemieckiego na Wydziale Neofilologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz ukończyła filologię ze specjalnością Nauczanie Języka Angielskiego na Uniwersytecie Warszawskim. Aby rozwijać swoje umiejętności nauczycielskie brała udział w wielu warsztatach i szkoleniach. Uzyskała również stypendium dla nauczycieli języka niemieckiego Goethe Institut Warschau w Berlinie.

    Nauczanie języka niemieckiego zawsze było jej wielką pasją i zawsze starała się korzystać z kolejnych okazji do zdobywania nowych doświadczeń w nauczaniu na różnych poziomach i w różnych rodzajach szkół. Pracowała w różnych publicznych i niepublicznych szkołach średnich w Warszawie.

    W wolnym czasie lubi czytać i podróżować z rodziną, poznawać różnych ludzi i kultury, by czerpać z nich inspiracje.

     

    Danuta Ciemiecka
    MA, University of Munich

     

    Anna Głowacka
    MA, University of Warsaw

    Po ukończeniu studiów magisterskich w Instytucie Romanistyki UW (w trakcie których studiowała również wg indywidualnego toku Socjologię) Anna Głowacka poświęciła się karierze uniwersyteckiej, ucząc studentów językoznawstwa. Po paru latach postanowiła podjąć pracę w szkole średniej i przez wiele lat była związana ze szkołą IB 1531 w Warszawie. A. Głowacka wielokrotnie wyjeżdżała do Francji na szkolenia i stypendia (w tym stypendia rządu francuskiego do Nantes, Besancon, Paryża). Jest autorką adaptacji francuskich podręczników dla ucznia polskiego, członkiem jury Olimpiady języka francuskiego dla uczniów liceów, egzaminatorem-weryfikatorem polskiej matury, doświadczonym nauczycielem w programie IB, AL, IGCSE. Przeprowadziła wiele warsztatów dla nauczycieli francuskiego we współpracy z wydawnictwami francuskimi. Jej pasją jest także tłumaczenie – jest autorką tłumaczenia z języka francuskiego kilku powieści oraz wielu tekstów specjalistycznych, głownie z dziedziny historii sztuki. A. Głowacka została odznaczona Medalem Komisji Edukacji Narodowej.

     

    Andrew Gray
    BA, University of Virginia
    MA, PhD, Harvard University

    Andrew Gray ukończył studia na University of Virginia, a następnie uzyskał tytuł doktora w Katedrze Języków i Literatur Romańskich na Harvard University. Przez 5 lat nauczał języka hiszpańskiego na Harvard University a następnie przez dwa lata języka angielskiego na Complutense University w Madrycie.  Kolejne sześć  lat spędził w St. Paul’s School w Concord, New Hampshire, USA, gdzie uczył języka hiszpańskiego na wszystkich poziomach zaawansowania, a także prowadził szkolny klub dyskusyjny, działał jako doradca w akademiku oraz był mentorem dla nowych nauczycieli. Andrew ma bogate doświadczenie międzynarodowe – prowadził badania naukowe oraz nauczał w Boliwii, Brazylii i Wenecji. Jest autorem wielu artykułów na temat wczesnej nowożytnej kultury latynoskiej i podtrzymuje swoje zainteresowania literaturą porównawczą. Na co dzień Andrew poszukuje innowacyjnych metod nauczania przedmiotów humanistycznych i języków obcych.

     

    Dr Vladislava Reznyk
    MA, PhD
    Donetsk State University, Univerity of Strathclyde, Exeter University

     

    Rocio Alejo Rodriguez
    BA, MA
    Universidad Complutense de Madrid, Universidad Autonoma de Barcelona, Universidad Pompeu Fabra

    Rocío Alejo Rodríguez ukończyła socjologię na Complutense University w Madrycie oraz stosunki międzynarodowe na IBEI Foundation w Barcelonie. Swoją karierę zawodową rozpoczynała pracując w Konsulacie Hiszpanii w Bostonie oraz w międzynarodowej firmie w Madrycie. Po uzyskaniu certyfikatu uprawniającego do nauczania języka hiszpańskiego w USA, rozpoczęła pracę dydaktyczną w Pioneer Charter School of Science w Massachusetts, gdzie przygotowała program nauki hiszpańskiego na wszystkich poziomach. Przed dołączeniem do Akademeia High School, Rocío pracowała przez 6 lat w Saint Paul’s School w Concord, New Hampshire, USA. Uczyła tam języka hiszpańskiego oraz doradzała uczniowskiemu klubowi Model United Nations. Ma za sobą trzyletnie doświadczenie kierowania internatem dla międzynarodowej grupy uczennic z Saint Paul’s School, gdzie stworzyła  z sukcesem kulturę włączenia i wzajemnego wsparcia.

  • HEAD OF DEPARTMENT Katarzyna Borzym-Grzesik

    Finanse i rachunkowość, SGH w Warszawie (studia I stopnia)
    Ekonomia, SGH w Warszawie (studia II stopnia)
    Psychologia, Uniwersytet Warszawski (studia II stopnia)
    Filozofia, Uniwersytet Warszawski (studia II stopnia)
    Ekonomia, SGH w Warszawie (doktorat – w trakcie)

    Social Sciences Department

    HEAD OF DEPARTMENT Katarzyna Borzym-Grzesik

    Finanse i rachunkowość, SGH w Warszawie (studia I stopnia)
    Ekonomia, SGH w Warszawie (studia II stopnia)
    Psychologia, Uniwersytet Warszawski (studia II stopnia)
    Filozofia, Uniwersytet Warszawski (studia II stopnia)
    Ekonomia, SGH w Warszawie (doktorat – w trakcie)

    Katarzyna Borzym, w ramach programów wymiany studenckiej, kształciła się w międzynarodowym środowisku: w 2011 w Northeastern Illinois University w Stanach Zjednoczonych oraz w 2012 w Management Development Institute w Indiach. Ukończyła letni staż w Departamencie Global Business Services w Procter & Gamble. Obecnie, pracuje nad swoim doktoratem w zakresie Ekonomii Behawioralnej w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Jest autorką wielu artykułów i publikacji, wydanych w Polsce.

    Jako Head of Social Sciences Department, Katarzyna wykorzystuje swoją wiedzę w różnych kontekstach edukacyjnych by pokazać uczniom ogromne możliwości wynikające z interdyscyplinarnego podejścia do nauki. Mając na uwadze fakt, że w dzisiejszym świecie liczy się otwarty umysł, ambicja oraz ciekawość świata, stworzyła autorski program nauczania ekonomii, który wykazuje się wysokim stopniem interdyscyplinarności.

    Katarzyna uwielbia czytać i podróżować z plecakiem. Do tej pory odwiedziła ponad 50 krajów, ale najbliższe jej sercu wciąż pozostaje jej rodzinne miasto – Drohiczyn, położone we wschodniej części Polski. Marzy o podróży do Nowej Zelandii oraz o napisaniu bestsellera.


    Łukasz Atowski
    MA University of Social Science and Humanities, Warsaw;
    PhD candidate, Institute of Philosophy and Sociology, Polish Academy of Sciences

     

    Dr Ryan Bromley
    BA International Relations, Collegium Civitas
    MSc Food Policy, Centre for Food Policy, City University of London
    PhD Chemical Senses in Fine Art, Oxford Brookes University (sponsored by Givaudan)

    Ryan jest teoretykiem i praktykiem badań nad żywnością. W swojej pracy badawczej koncentrował się na zmysłach chemicznych (smak, węch, receptory czucia chemicznego), łączyc tym samym elementy nauk przyrodnicznych, nauk społecznych oraz humanistycznych. Swoje badania, wykłady i projekty prowadził we współpracy z wiodącymi instytucjami w każdym z wyżej wymienionych obszarów, w tym Monell Chemical Senses Center, Royal College of Art, University of Gastronomic Sciences, Basque Culinary Centre, czy Nordic Food Lab. Posiada bogate doświadczenie w branży gastronomicznej – 10 lat pełnił funkcję szefa kuchni. Interesuje się współczesnym aptekarstwem łączycym w sobie świat kuchni oraz ogrodu, np stworzył kadzidełko w stylu japońskim (Kōdō) wykonane z lokalnych materiałów botanicznych. Swoje artykuły publikował m.in. w “Gastronomica: The Journal of Food and Culture” (Uni. California Press), “Performance Research” (Routledge), “Research from the Edge of our Thinking” (RCA) oraz “Food, Art & Philosophy” (Uni. Gastronomic Sciences).

     

    Dominika Fiołna
    BA (Hons) Sociology, Brown University
    MSc Health Policy and Management, University of North Carolina

    Dominika otrzymała dyplom IB z psychologii, biologii i teatru na United World College of India. Następnie ukończyła studia licencjackie na Brown University w Stanach Zjednoczonych, gdzie otrzymała wyróżnienia z socjologii za pracę magisterską poświęconą postawom młodych kobiet wobec antykoncepcji i edukacji seksualnej w Polsce. Dominika kontynuowała naukę w Gillings School of Global Public Health na University of North Carolina (UNC), uzyskując tytuł magistra w dziedzinie polityki zdrowotnej i zarządzania. Ze względu na ciągłe zainteresowanie badaniami w zakresie zdrowia kobiet i planowania rodziny, Dominika ukończyła stypendium badawcze UNC-FHI360, po czym wróciła do Polski, aby podzielić się swoimi pasjami ze uczniami i uczennicami Akademii. Uczy socjologii, psychologii i współprowadzi warsztaty zdrowotne i profilaktyczne. Dominika pełni także rolę Head of Sixth Form, wspierając uczniów klas 12 i 13 oraz ich mentorów w przygotowaniach do studiów wyższych.

     

    Liam Higgins
    BA (Hons) Economics, University of Leeds
    PGCSE, University of Sunderland

    UK Careers and University adviser.

     

    Monika Koblak
    Lingwistyka stosowana (angielski, niemiecki), Uniwersytet Warszawski
    Socjologia, Uniwersytet Warszawski
    Studia podyplomowe z Filozofii i Etyki, Uniwersytet Warszawski

    Monika posiada 13 lat doświadczenia nauczania języka angielskiego na różnych poziomach oraz teorii wiedzy. Współpracuje z organizacjami pozarządowymi zajmującymi się edukacją i nauką, skupiając się na upowszechnianiu idei nauki obywatelskiej wśród nauczycieli i uczniów. Wielokrotnie organizowała warsztaty międzyśrodowiskowe dla naukowców, nauczycieli, studentów oraz uczniów szkół ponadpodstawowych poświęcone nauce obywatelskiej, pracy w oparciu o metodę naukową, otwartości w nauce i edukacji, wolnym i otwartym licencjom, zasadom działania Wikipedii oraz weryfikacji fake newsów.

     

    Dr Robert Łuczak
    MA, PhD Geography,  University of Warsaw
    MA Sociology, University of Lancaster, Polish Academy of Science

    Robert jest ekspertem w dziedzinie geografii społeczno-ekonomicznej, studiów miejskich i regionalnych oraz studiów nad rozwojem i globalizacją. Ma wieloletnie doświadczenie w sektorze publicznym, prywatnym i pozarządowym. Wykładał na uniwersytetach w Polsce i za granicą (Hiszpania, Kolumbia), a także doradzał samorządom (Miasto St. Warszawa), ministerstwom i organizacjom międzynarodowym (Komisja Europejska, UNDP). Jak nauczyciel ma doświadczenie w programie IB (matura międzynarodowa) oraz A-Level (matura brytyjska). Jego zainteresowania badawcze oryginalnie dotyczyły wpływu rewolucji technologicznej na przestrzenny wymiar procesów gospodarczych, a także alternatywnych koncepcji rozwoju. W ostatnim czasie zajmuje się głównie studiami miejskimi oraz zrównoważonym rozwojem miast. Jest autorem i współautorem podręczników i publikacji naukowych. Podczas studiów doktoranckich był stypendystą Fundacji Fulbrighta na Uniwersytecie Kalifornijskim w Los Angeles (UCLA).

    Poza zainteresowaniami akademickimi, jego hobby to biegi długodystansowe, turystyka wysokogórska oraz fotografia.

     

    Homer Shahnamy
    BSc in Accounting and Finance, University of Bristol
    MSc Economics, University of London

    Homer jest absolwentem Uniwersytetu w Bristolu, na którym ukończył licencjat z rachunkowości i finansów. Po przepracowaniu kilku lat na różnych stanowiskach finansowych w City of London, rozpoczął studia magisterskie z ekonomii na Uniwersytecie Londyńskim w Birkbeck. Jego badania skupiały się na tym, jak zastrzyki pieniężne mogą wpływać na zmienne makroekonomiczne w Wielkiej Brytanii.

    Po ukończeniu studiów magisterskich kontynuował edukację i wykładał w kilku londyńskich szkołach zawodowych, prowadząc szereg przedmiotów – w tym ekonomię, rachunkowość i biznes.

     

    Kinga Stańczuk
    BA French Studies, University of London
    MA Intellectual History and Political Thought, University College London

    Kinga Stańczuk wykłada nauki polityczne i zajmuje się historią intelektualną. Kinga ukończyła studia na University of London, gdzie uzyskała tytuł licencjata na kierunku Romanistyki (French Studies). Studia magisterskie z Historii Intelektualnej i Myśli Politycznej ukończyła na UCL w Londynie. Przez rok studiowała na Sorbonie w Paryżu. Otrzymała stypendium w King’s College, Cambridge, gdzie pracowała nad swoją pracą na temat filozofii edukacji. Prowadziła kampanie polityczne (w tym związkowe) zarówno w Wielkiej Brytanii jak i w Polsce. Współpracowała z licznymi organizacjami pozarządowymi i charytatywnymi.

     

    Aleksandra Wołek
    LLB, SOAS University of London
    L.L.M, University of Cambridge
    LPC, University of Law, London

    Aleksandra Wołek prowadzi Law Club dla uczniów chcących studiować prawo, zajęcia przygotowujące do egzaminu LNAT, Socjologię oraz Media na poziomie A Level.

    Aleksandra sprawuje także rolę Head of Boarding, nadzorując działalność szkolnego internatu i sprawując opiekę nad ponad 30 uczniami z 7 różnych państw.

    Aleksandra jest prawniczką z uprawnieniami w Anglii i Walii, specjalizującą się w prawie pracy, ze szczególnym doświadczeniem w zakresie roszczeń dotyczących dyskryminacji rasowej oraz ze względu na płeć. Aleksandra zdobyła uprawnienia Higher Rights of Audience i reprezentowała instytucje sektora publicznego, w tym władze centralne i samorządowe, w różnych sądach i trybunałach w Anglii, w tym w Sądzie Apelacyjnym i Sądzie Najwyższym. Aleksandra interesuje się także feministyczną teorią prawa.

  • HEAD OF DEPARTMENT dr Jakub Mikoszewski

    Biologia, Uniwersytet Warszawski

    Natural Sciences Department

    HEAD OF DEPARTMENT dr Jakub Mikoszewski

    Biologia, Uniwersytet Warszawski

    Jakub Mikoszewski  napisał pracę doktorską na temat związków steroidowych w błonie komórkowej, w tym ich metabolizmu in vivo oraz in vitro. Podczas czterech lat studiów doktoranckich Jakub prowadził liczne seminaria, konwersatoria ze studentami i dwukrotnie prezentował wyniki swoich prac jako uczestnik konferencji międzynarodowych. Posiada 13 lat doświadczenia w nauczaniu biologii w ramach programu IB (w tym: Biologia HL, SL i EE supervisor) oraz 16 lat doświadczenia jako nauczyciel, korepetytor oraz prowadzący warsztaty na temat zdrowia i profilaktyki chorób.


    Dr Mark Baynes
    BSc (Hons) Biology, University of East Anglia
    DPhil Evolutionary Biology, Wadham College, Oxford

    Od najmłodszych lat entuzjasta historii naturalnej. Swoje zainteresowania przekuł na studia licencjackie na kierunku Biologia oraz doktorat z Biologii Ewolucyjnej. Jak sam przyznaje, wybór tylko jednego obszaru badań do doktoru okazał się dla niego niemal bolesny. Zdecydował się na badania w obszarze zachowań adaptacyjnych oraz fenotypu w obrębie “konkurencyjnych scenariuszy”. Mark interesuje się wszystkimi zagadnieniami związanymi z organizmami komórkowymi ze szczególnym naciskiem na biologię płazów, ptaków oraz gry adaptacyjne. Przed przyjazdem do Polski w 2018, nauczał w Charterhouse School, następnie prowadził zajęcia indywidualne w Londynie. Był szefem wydziału Biologii w Padworth College, międzynarodowej szkole w Południowej Anglii. W chwilach wolnych od nauk przyrodnicznych, lubi czytać, grać funk bass, łowić na muchę. Interesuje się filmem oraz muzyką popularną.

     

    Martyna Gąsowska 
    MSc in Physics, University of Bialystok 

    Martyna uzyskała tytuł magistra fizyki ze specjalizacją fizyka medyczna. Odbyła zagraniczne staże kliniczne na Oddziałach Radiologii i Medycyny Nuklearnej, gdzie prowadziła badania z zakresu obrazowania medycznego. Później wróciła do Polski i rozpoczęła pracę jako Pedagog Fizyki Jądrowej w Narodowym Centrum Badań Jądrowych, gdzie prowadziła wykłady i laboratoria. Martyna brała również udział w wielu wydarzeniach naukowych w całej Polsce oraz koordynowała organizację ogólnopolskiego konkursu fizycznego dla studentów. Jest współautorką kilku publikacji oraz książki o fizyce jądrowej.

     

    Maksymilian Głowacki
    Międzywydziałowe Indywidualne Studia Matematyczno-Przyrodnicze, Uniwersytet Warszawski

    Maksymilian jest pasjonatem nauk przyrodniczych. Od czasu ukończenia szkoły podstawowej brał udział w wielu konkursach i olimpiadach z biologii, chemii, programowania, fizyki i matematyki, które doprowadziły go do studiowania na jednej z najlepszych polskich uczelni. Podchodzi do nauki interdyscyplinarnie, łącząc w swoich badaniach chemię kwantową, radiobiologię i fizykę medyczną, kończąc na astrofizyce. Maksymilian jest obecnie na ostatnim roku studiów licencjackich, równolegle z fizyki i astronomii. W Akademeii prowadzi zajęcia pozalekcyjne, takie jak Klub Fizyczny, Biochemiczny oraz zajęcia z chemii przygotowujące do międzynarodowych konkursów.

     

    Dr Nataliya Marchyk
    BSc Chemistry, Belarusian State University
    MSc Chemistry, of National Academy of Sciences of Belarus
    PhD Biotechnology, Compiègne University of Technology (France)

    Po uzyskaniu tytułu licencjata na jednej z najlepszych uczelni na Białorusi, Nataliya kontynuowała program studiów magisterskich z Chemii w Instytucie Szkoleń Naukowych, łącząc go z pracą badawczą w Instytucie Nowych Materiałów Białoruskiej Akademii Nauk. Zainteresowania naukowe Nataliyi skupiały się na przygotowaniu i analizie kompozytowej folii na bazie polimerów jako modeli dwuwarstw lipidowych. Następnie przeniosła się do Francji, aby wziąć udział w programie doktoranckim w Compiègne University of Technology. Tutaj pracowała w międzynarodowym zespole współpracując z grupą badawczą z University of Applied Sciences Jena (Niemcy) i grupą badawczą z University of Picardie Jules Verne (Amiens, Francja). W tym czasie, zainteresowania Nataliyi koncentrowały się na syntezie cząsteczkowo odciśniętych polimerów specyficznych dla pewnej docelowej cząsteczki i ich zastosowaniu w biomonitoringu oraz diagnostyce. W tym czasie zainteresowała się interdyscyplinarnym podejściem do nauki i do nauczania. Jest zafascynowana tym, jak różne dyscypliny nauki są ze sobą powiązane oraz w jaki sposób powiązania np w obszarze nauk chemia-biologia-fizyka-inżynieria-itp., pozwalają znaleźć odpowiedzi na trudne pytania i doprowadzić do pojawienia się nowych technologii, podejść i strategii. Chce pokazać swoim uczniom, że obecnie nauka jest wielo- oraz interdyscyplinarna i opiera się na całym spektrum wiedzy, nieograniczonym przez jeden konkretny przedmiot.

     

    Adam Markiewicz
    Fizyka, Uniwersytet Warszawski

    Po otrzymaniu dyplomu IB Adam studiował fizykę na Uniwersytecie Warszawskim, gdzie uzyskał tytuł magistra ze specjalizacją w kosmologii i teorii oddziaływań fundamentalnych. W poszukiwaniu wiedzy na temat podstaw funkcjonowania Wszechświata rozpoczął studia doktoranckie, w ramach których bada wpływ dynamiki wczesnego Wszechświata na jego obecny stan. Równolegle z karierą naukową Adam realizował swoją pasję do nauczania. Ma 13 lat doświadczenia jako korepetytor i nauczyciel w programie IB. W ramach doktoratu prowadził również różnorodne zajęcia dla studentów na Uniwersytecie Warszawskim. Czas wolny Adam spędza remontując swojego VW garbusa lub na lodowisku, gdzie trenuje łyżwiarstwo figurowe.

     

    Dr Jolanta Niedźwiecka
    MSc Environmental Engineering, Cracow University of Technology
     
    PhD Environmental Engineering, Clemson University 

    Mikrobiolog środowiskowy i inżynier. Jolanta otrzymała stypendium Fulbrighta na doktorat z inżynierii środowiska na Clemson University w Stanach Zjednoczonych. Jej badania dotyczyły biodegradacji zanieczyszczeń wytwarzanych przez człowieka przy użyciu naturalnie występujących w glebie reakcji. Badania podoktoranckie na University of South Bohemia w Czechach dotyczyły obiegu węgla w glebie leśnej w różnych warunkach napowietrzania i geochemicznych. Cenne doświadczenie dydaktyczne zdobyła na Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie, prowadząc wykłady na studiach licencjackich w zakresie technologii oczyszczania wody i ścieków. Jolanta zna kilka technik laboratoryjnych, w tym chromatografię, techniki molekularne, hodowlę drobnoustrojów, technikę aseptyczną, sondowanie stabilnych izotopów, spektrometrię i technikę beztlenową.

    Jolanta lubi odkrywać otaczający świat nie tylko naukowo, ale także podróżując. Lubi poznawać źródła różnic kulturowych i tożsamości. Niedawno zainteresowała się nauką o zdrowym odżywianiu i tym, jak różne pokarmy mogą wpływać na fizyczne i psychiczne samopoczucie człowieka.

     

    Dr Giovanni Peralta
    MSc Physics, University of Cagliari
    PhD Physics, King’s College London

    Fizyk, nauczyciel fizyki i matematyki. Urodzony w Padrii, w północno-wschodniej części Sardynii, Giovanni ukończył studia na Uniwersytecie w Cagliari uzyskując tytuł Master of Science w dziedzinie Fizyki Ciała Stałego. Pracę magisterską pod tytułem “Jahn-Teller stabilisation of magnetic andorbital ordering in rocksalt CuO” napisał pod kierunkiem prof. Vincenzo Fiorentini i dr Alessio Filippetti. W roku 2010 przeniósł się do King’s College London gdzie, pod kierunkiem prof. Alessandro De Vita i dr James Kermode, rozpoczął i ukończył studia doktoranckie, prowadząc badania nad mechanizmem pęknięć materiałów łamliwych za pomocą symulacji komputerowych przy użyciu modelu hybrydowego, kwantowo-mechanicznego i klasycznego modelu mechanicznego. W ramach swoich obowiązków w zakresie studiów doktoranckich miał możliwość nadzorowania kilkorga studentów studiów pierwszego oraz drugiego stopnia podczas prowadzonych przez nich projektów badawczych nad modelowaniem pęknięć. Uczestniczył w konferencjach i organizował panele dyskusyjne w dziedzinie fizyki. Od stycznia 2013 r. do czerwca 2015 r. wykładał Matematykę i Fizykę na Kaplan International College w Londynie na zajęciach poprzedzających studia licencjackie i magisterskie, w ramach których zajmował się koordynacją wszystkich modułów matematycznych. W lipcu 2015 r. dołączył do grona nauczycieli Akademeia w Warszawie, gdzie do dnia dzisiejszego uczy fizyki i matematyki zarówno uczniów przygotowujących się do egzaminu maturalnego A Level jak i iGCSE.

     

    Tomasz Cebo
    BSc, MA, PhD candidate
    University of Technology, University of Edinburgh, University of Cambridge

    Tomasz Cebo jest interdyscyplinarnym naukowcem z zainteresowaniami w dziedzinie edukacji i popularyzacji nauki. Po uzyskaniu dyplomu magisterskiego z wyróżnieniem na Uniwersytecie w Edynburgu w dziedzinie fizyki chemicznej, Tomasz rozpoczął badania doktoranckie z inżynierii nanostruktur na Uniwersytecie w Cambridge. W trakcie swojego doktoratu Tomasz stworzył trójwymiarową strukturę z grafenu o najmniejszym na świecie promieniu krzywizny. Jego badania pozwolą w przyszłości usprawnić proces produkcji baterii. W Cambridge Tomasz zajmował się nauczaniem pracy w laboratorium, prowadził kolokwia i ćwiczenia ze studentami, a także mentorował kilkanaście osób przygotowujących się do studiów na brytyjskich uczelniach. Jako były prezydent Polskiego Stowarzyszenia Studenckiego na Uniwersytecie w Cambridge, organizował spotkania i zajęcia, które dla członków były odskocznią od akademickiej codzienności.

    W czasie wolnym od pracy Tomaszowi sprawia przyjemność uczenie innych swoich ulubionych sportów: jest on instruktorem podstawowego stopnia Brytyjskiego Stowarzyszenia Szybowcowego i pomocnikiem instruktora Polskiego Związku Narciarskiego. Tomasz także zajmuje się grą na pianinie, turystyką górską i lubi czytać dobre książki.

     

    Dr Magdalena Kuśmierczak
    MA, PhD
    University of Gdańsk

    Magda uzyskała stopień doktora biologii w roku 2011 na Uniwersytecie Gdańskim i badania w swojej ulubionej dziedzinie, czyli funkcjonowaniu układu nerwowego, kontynuowała na studiach postdoktoranckich w Quebecu. Jest również absolwentką Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Gdańskiego. Uczyła między innymi biologii w programie Matury Międzynarodowej IBDP i jako nauczycielka eksperymentuje z rożnymi metodami i formami pracy w celu jak najbardziej przyjaznego przedstawienia materiału. W wolnym czasie opiekuje się zwierzętami, ogląda filmy i podróżuje z przyjaciółmi. Angażuje się w działania na rzecz zwierząt i ekologii.

  • HEAD OF DEPARTMENT Dr Peter Kowalski

    BA (Hons) Mathematics, University College London
    PhD Mathematics, University College London

    Mathematics Department

    HEAD OF DEPARTMENT Dr Peter Kowalski

    BA (Hons) Mathematics, University College London
    PhD Mathematics, University College London

    Peter Kowalski jako student matematyki na University College London (UCL) rozwinął pasję do modelowania matematycznego i tego, jak modele matematyczne są wykorzystywane do badania zjawisk w świecie rzeczywistym. Następnie ukończył doktorat na Wydziale Matematyki UCL, który koncentrował się na zastosowaniu hierarchii modeli matematycznych do oceny wpływu czynników dynamicznych na temperaturę powierzchni morza. Aktualnie Peter kontynuuje swoje badania w Imperial College London. Jego obecne badania mają na celu odkrycie nowych mechanizmów, które wpływają na wysokość powierzchni morza w dekadowych skalach czasowych, w celu lepszego zrozumienia, jak zmienia się system klimatyczny.


     

    Paweł Chróstowski
    Magister, Robotyka, Politechnika Warszawska
    Magister, Wychowanie Fizyczne, Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie
    Studia doktoranckie, Biomechanika, Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie

    Podczas swojej edukacji szkolnej Paweł z sukcesami uczestniczył w konkursach i olimpiadach matematycznych. Liczenie i kombinowanie zawsze przychodziło mu łatwo i naturalnie oraz sprawiało wielką przyjemność, w związku z czym nie wyobrażał sobie przyszłości niezwiązanej z naukami ścisłymi. Od początku studiów Paweł udzielał korepetycji z fizyki i matematyki.
    Jego drugą wielką pasją od zawsze był sport. Podczas studiów na Politechnice Warszawskiej, postanowił spełnić swoje marzenie i równolegle zaczął studia na Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie, gdzie otrzymał między innymi kwalifikacje pedagogiczne i licencję trenera piłki nożnej. Ta niekonwencjonalna ścieżka edukacyjna sprowadziła go do Akademei, która jest idealnym miejscem na połączenie technicznego i pedagogicznego wykształcenia z nauczaniem matematyki oraz mentorowaniem. Obecnie Paweł jest studentem studiów doktoranckich. Zajmuje się biomechaniką, a w szczególności kinematyką i dynamiką ruchu ludzkiego. Nie zrezygnował jednak ze sportu – gra w piłkę w jednej z warszawskich drużyn ligowych. Paweł specjalizuje się w dziedzinie statystyki. Najbardziej lubi zagadnienia związane z prawdopodobieństwem, zwłaszcza z ich wykorzystaniem ich w życiu codziennym.

     

    Monika Klimczak-Gromska
    Matematyka, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

    Monika jest magistrem matematyki na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. Ukończyła studia doktoranckie z matematyki, specjalizując się w teorii dystrybucji. Jako doktorantka opublikowała artykuły z zakresu statystyki i wzięła udział w wielu konferencjach poświęconych tej dziedzinie. Monika ukończyła również studia podyplomowe z rachunkowości na Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Jest doświadczonym nauczycielem matematyki. Od 2005 r. przygotowuje uczniów do egzaminów iGCSE oraz matur A Level i IB. Jest też kwalifikowanym egzaminatorem matury IB.

     

    Kingsley Wray
    BSc (Upper Second Class Honours) Mathematics, Portsmouth University
    Post Graduate Certificate of Education in Mathematics, Homerton, Cambridge University
    Post Graduate Diploma in Education Management, University of Leicester
    Post Graduate Certificate of Innovation in Education, Warwick University

    Kingsley jest doświadczonym nauczycielem Matematyki. Nauczał wszystkich modułów w odbrębie Matematyki oraz Rozszerzonej Matematyki (Further Maths) na poziomie A Level. Był rzeczoznawcą w dziedzinie Matematyki Edexcel IGCSE. Od dawna interesuje się pedagogiką w zakresie nauczania Matematyki i od wielu lat zajmuje się badaniami w tym zakresie na poziomie lokalnym i regionalnym. Kingsley posiada certyfikat Advanced Skills Practitioner i Teacher Effectiveness, a także wieloletnie doświadczenie we wspieraniu swoich uczniów w celu zmaksymalizowania ich potencjału. Dołącza do nas z Bliskiego Wschodu, gdzie był szefem wydziału i kierował zespołem doradczym ds programu nauczania Matematyki w Aldar School’s Group. W tym roku ukończył szkolenie Edexcel dla nowego programu nauczania IGCSE 1-9.

     

    Marcin Bartnik
    BSc (Hons)
    Heriot-Watt University, Edinburgh

    Marcin studiował w Polsce fizykę oraz informatykę, a następnie ukończył z wyróżnieniemMathematics with Professional Education na Heriot-Watt University w Edynburgu. Przed powrotem do kraju przez dziewięć kolejnych lat uczył matematyki w szkołach średnich w Szkocji. Angażował się też w przygotowanie uczniów do konkursów matematycznych, organizował wycieczki plenerowe i prowadził zajęcia pozalekcyjne. Poza pracą chętnie gra na pianinie, gitarze oraz saksofonie. Czyta literaturę z zakresu filozofii i teologii, lubi też regularne ćwiczenia, takie jak bieganie, pływanie i sporty zespołowe.

     

    Landon Basham
    BA, MA
    University of Kentucky; Northwestern University

    Landon rozpoczął przygodę z interdyscyplinarnym modelem edukacyjnym STEM (Science, Technology, Engineering, Maths) w 2005 roku, gdy sam jeszcze studiując zaczął uczyć matematyki. Po ukończeniu studiów na kierunku Antropologia na University of Kentucky kontynuował badania nad programem nauczania STEM, zdobywając tytuł magistra z Learning Science na Northwestern University. Dotychczasowa kariera edukacyjna Landona obejmowała pracę jako nauczyciel, instruktor, doradca ds. rekrutacji w takich miastach jak Seattle, Chicago, Boston i Denver, USA. Landon studiuje obecnie psychologię edukacyjną z naciskiem na Learning Analytics na University of Wisconsin-Madison. Skupia się na tematyce wyrównywania luk edukacyjnych i eliminowania nierówności w środowisku STEM, zarówno w skali lokalnej, jak i globalnej. Jego praca w Akademeia High School to pierwsze doświadczenie zawodowe w Europie, czym jest ogromnie podekscytowany.

     

    Dr Tobiasz Czopowicz
    MSc, PhD
    Warsaw University of Technology

    Tobiasz przez prawie całe swoje życie akademickie był związany z zespołem eksperymentalnym NA61/SHINE działającym przy Europejskiej Organizacji Badań Jądrowych CERN. W pracy magisterskiej zgłębiał temat poszukiwania neutralnych kaonów wytwarzanych w zderzeniach proton-węgiel. Swoje zainteresowania cyklem reakcji jądrowych kontynuował w swojej pracy doktorskiej. Jest liderem grupy Detector Control System, gdzie odpowiada za rozwój oraz utrzymanie oprogramowania zapewniającego stabilną pracę wszystkich detektorów.Przez cały okres studiów doktoranckich Tobiasz prowadził dla studentów zajęcia z programowania komputerowego. W 2019 i 2020 roku pracował również z licealistami, jako pedagog podczas letnich obozów naukowych organizowanych przez Politechnikę Warszawską.

     

    Ron Fränzel
    BSc, MEd
    Leibniz University Hannover

    Po ukończeniu studiów na Leibniz Universität Hanover w Niemczech, Ron przeprowadził się w 2016 roku do USA i rozpoczął pracę jako nauczyciel matematyki w Cambridge High School w Georgia, USA. Kierował działem Algebry II, uczył również Algebry I oraz kursu Honors Precalculus. Ron trenował również dziewczęcą drużynę siatkówki oraz był założycielem klubu Czerwonego Krzyża. Ron bardzo lubi pracę z uczniami i zawsze stara się rzucać im wyzwania, aby odnosili sukcesy na coraz wyższych poziomach matematyki. Prywatnie jest zapalonym piłkarzem, gitarzystą i miłośnikiem psów.

     

    Dr Paweł Józiak
    BA, MA, PhD
    University of Wrocław

     

    Tymoteusz Zdunek
    BSc Mathematics, Warsaw University of Technology
    MSc Mathematics, University of Warsaw

  • HEAD OF DEPARTMENT dr Karolina Watras

    Historia Sztuki, Uniwersytet w Cambridge – studia I stopnia
    Historia Sztuki, Courtauld Institute of Art, Londyn – studia II stopnia
    Historia Sztuki, Uniwersytet w Cambridge – studia III stopnia
    Doktorat z Historii Sztuki, Uniwersytet w Cambridge

    Creative and Performing Arts Department

    HEAD OF DEPARTMENT dr Karolina Watras

    Historia Sztuki, Uniwersytet w Cambridge – studia I stopnia
    Historia Sztuki, Courtauld Institute of Art, Londyn – studia II stopnia
    Historia Sztuki, Uniwersytet w Cambridge – studia III stopnia
    Doktorat z Historii Sztuki, Uniwersytet w Cambridge

    Gosia Rygalik
    Wzornictwo, Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie 
    Danmarks Designskole w Kopenhadze

    Gosia jest absolwentką Wydziału Wzornictwa na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie (dyplom magistra obroniła w 2010 r.). Studiowała także w Danmarks Designskole, a swoje pierwsze doświadczenia zawodowe w projektowaniu zdobywała w Kopenhadze. Podczas studiów w Warszawie była członkiem Platformy PG13 – grupy realizującej projekty o charakterze eksperymentalnym, realizującej wystawy, organizującej i biorącej udział w konkursach i warsztatach projektowych oraz jak również projektach we współpracy z przemysłem. Podczas studiów magisterskich Gosia skoncentrowała się na doświadczaniu jedzenia. Związek między jedzeniem a projektowaniem stanowi ważne pole jej teoretycznych poszukiwań oraz zawodowej praktyki. W roku 2009 dołączyła do zespołu Studia Rygalik, a w 2012 została w Studiu partnerem.

     

    Magdalena Strzelczak (Curator of Art Studio)
    BA Fine Art, University of Lancaster
    MA Art Museum and Gallery Studies, University of Leicester

    Magda specjalizuje się w rzeźbie i instalacjach artystycznych, a tytuł licencjata uzyskała w dziedzinie sztuk pięknych na Uniwersytecie Lancaster. Jej zainteresowania naukowe skupiają się na rosnącej wymianie ról pomiędzy artystami i kuratorami. Ukończyła z wyróżnieniem School of Museum Studies na Uniwersytecie Leicester. W pracy magisterskiej badała stan konserwacji sztuki współczesnej i jego implikacje dla kolekcjonerstwa instytucjonalnego. Od roku 2011 pracowała w różnych rolach kuratorskich, realizując wystawy, pokazy i programy edukacyjne, między innymi w Hyde Park Art Center (USA), New Art Gallery Walsall (GB) i Cricoteka (Polska). Magda jest aktywnie zaangażowana we wspieranie inicjatyw związanych z trzecim sektorem. Pracowała dla organizacji pozarządowych w Polsce i w Ugandzie, realizując projekty związane z mikro finansowaniem, edukacją artystyczną i prawami autorskimi. Magda jest zdecydowaną zwolenniczką domeny publicznej i ruchu wolnej kultury, który promuje wolność dystrybucji i modyfikacji utworów w postaci darmowych treści. Jest szczególnie zainteresowana zmianą funkcji przypisywania jako strategii kształtowania odrębnych sfer kultury wizualnej.

     

    Anna Tryc-Bromley
    Wydział Grafiki, Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie

    Anna ukończyła studia magisterskie na Wydziale Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Oprócz tego, studiowała Komunikację Wizualną na uczelni Minerva Academy w Holandii. Jej obrazy były pokazywane na wystawach zbiorowych i indywidualnych. Ukończyła kurs z Historii Kultury Wizualnej Indii na Uniwersytecie w Oxfordzie oraz kurs Prowadzenia przedsiębiorstw artystycznych w kontekście gospodarki globalnej (Growing Art Businesses in the Global Economy) w Instytucie Sotheby’s. Anna była pierwszym Dyrektorem Instytutu Polskiego w New Delhi (2012-2015). Była odpowiedzialna za politykę w obrębie współpracy kulturowej w regionie południowoazjatyckim. Dzięki jej pracy i zaangażowaniu, polscy artyści i kuratorzy zaczęli współpracować z kluczowymi instytucjami sztuk wizualnych w Indiach i Bangladeszu; takimi jak Stowarzyszenie Khoj w Delhi, Kochin-Muziris Biennale, Hub Experiment Center w Kalkucie oraz w ramach wydarzeń takich jak Dhaka Art Summit zorganizowanego przez Samdani Art Foundation. W roli zastępcy Dyrektora Polskiego Instytutu Kultury w Londynie (2006-2011) Anna rozwijała kulturową obecność Polski w Wielkiej Brytanii. Opracowała i wdrożyła projekty: London Creatives – Polish Roots (Museum of London), retrospektywna wystawa prac Romana Cieślewicza (Royal College of Art), książka „Szkocja i Polska: spotkania historyczne 1500-2010”, pod red. prof. Tom Devine i dr David Hesse (Birlinn). W ostatnim czasie, Anna była Dyrektorem ds. Komunikacji w warszawskim Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Interesuje się sztuką południowoazjatycką i kulturą wizualną. Aktualnie pracuje nad książką o polskich podróżniczkach na przełomie wieków (od XVIII do XX wieku).

     

    Aleksandra Wittchen
    BA (Hons) Music, University of Cambridge (Trinity College)
    Śpiew solowy i aktorstwo, Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie

    Aleksandra realizowała program brytyjskiej matury A-Levels w Clifton College w Bristolu. Następnie ukończyła studia na kierunku Music w Trinity College, University of Cambridge, podczas których śpiewała w chórze Gonville & Caius College. Brała udział w trasach koncertowych chóru na całym świecie, m.in. w Azji i USA, oraz nagrała 3 płyty, występując także jako solistka. Obecnie studiuje śpiew solowy i aktorstwo na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Jolanty Janucik. W muzykologii Aleksandrę najbardziej interesuje problematyka psychologii postaci w operze klasycystycznej i romantycznej, a także estetyka przedstawicieli Młodej Polski w muzyce.

     

    Kevin Green
    (Visiting)
    BA, The Bartlett School of Architecture
    MA Sculpture, Royal College of Art

    Urodzony w Montrealu, Kevin Green uzyskał tytuł magistra na kierunku rzeźby w Royal College of Art, po odbyciu studiów pierwszego stopnia w Bartlett School of Architecture. Green pracował wcześniej dla La Machine, a jednocześnie brał udział w wielu konkursach międzynarodowych. Jest laureatem m.in. Konkursu Rzeźby Front Room Gallery w Nowym Jorku oraz International Prix de la Sculpture w Noilly Prat we Francji. Miał zorganizowanych wiele wystaw w Londynie. Green jest współzałożycielem londyńskiego stowarzyszenia poświęconego architekturze i designowi; STORE. Green prowadzi gościnne wykłady na takich uczelniach jak Greenwich, RCA, AA i London Met i obecnie wykłada w Bartlett.

     

    Przemo Łukasik
    (Visiting)
    Architektura, Politechnika Śląska w Gliwicach
    Architektura, Ecole d’Architecture Paris-Villemin w Paryżu

    Przemo ukończył Wydział Architektury na Politechnice Śląskiej w Gliwicach. Studiował również w Ecole d’Architecture Paris-Villemin w Paryżu we Francji. Po skończonych studiach pracował w biurach: P.P. Pabel Architekten w Berlinie,  Jean Nouvel Architecture w Paryżu i Odile Decq / Benoit Cornette również w Paryżu. W 1997 roku wraz z Łukaszem Zagałą założył własną pracownię architektoniczną: medusagroup. W 2008 roku wykładał w Ecole Speciale d’Architecture w Paryżu.

„Najlepszą formą pracy z uczniami jest budzenie w nich pasji do nauki."

Kadra naukowa w naszej szkole jest wyjątkowa, bowiem gromadzi absolwentów najlepszych uniwersytetów na świecie i ekspertów w swoich dziedzinach. Ich zaangażowanie i doświadczenie umożliwiają naszym uczniom osiągnięcie akademickiej doskonałości. Nauczanie przez dialog i inspirowanie każdego ucznia do spełniania swojego potencjału to główne zasady, którymi kierujemy się w naszej szkole.”

– dr Karolina Watras
Deputy Head
Head of Humanities and Langauges Department / Head of Creative & Performing Arts Department

calendar clock conversation Group 4 Created with Sketch. Facebook Created with Sketch. i_icon Created with Sketch. 7z Created with Sketch. doc Created with Sketch. docx Created with Sketch. gif Created with Sketch. jpg Created with Sketch. odp Created with Sketch. ods Created with Sketch. odt Created with Sketch. pdf Created with Sketch. png Created with Sketch. ppt Created with Sketch. pptx Created with Sketch. icon_speaker Created with Sketch. txt Created with Sketch. icon_video_play Created with Sketch. xls Created with Sketch. zip Created with Sketch. picture Created with Sketch. Shape Created with Sketch. lightbulb line_more Created with Sketch. map Oval Created with Sketch. Group 7 Created with Sketch. Group 7 Created with Sketch. Page 1 Created with Sketch. Twitter Created with Sketch. zoom_in Created with Sketch. zoom_plus Created with Sketch. +