Dr Karolina Watras zdała egzaminy maturalne A Level w Cheltenham Ladies’ College w Wielkiej Brytanii. Studia I stopnia z Historii Sztuki ukończyła w Christ’s College na Uniwersytetcie w Cambridge. Studiowała Gothic Architecture w Courtauld Institute of Art w Londynie, uzyskując tytuł magistra. Wróciła na Uniwersytet w Cambridge, gdzie ukończyła studia III stopnia oraz zrobiła doktorat z Historii Sztuki w Jesus College.
Dr Watras była wykładowcą w Departamencie Historii Sztuki, Dyrektorem ds Akademickich w Jesus oraz Trinity College, oraz była odpowiedzialna za program nauczania w Instytucie Studiów Uzupełniających na Uniwersytecie w Cambridge. Po powrocie do Polski w 2014 roku, zasiliła szeregi Akademei.
Zainteresowania akademickie dr Watras koncentrują się wokół Surrealizmu, międzyregionalnej współpracy pomiędzy twórcami awangardy w XX wieku, sztuki w obliczu totalitaryzmów, XX wiecznych teorii dotyczących pojęcia estetyki. Zarówno w swojej pracy akademickiej jak i w swojej pracy z uczniami, dr Watras przywiązuje dużą wagę do interdyscyplinarnego podejścia do nauki, którym jako Head of Humanities Department próbuje zarazić swoich uczniów.
dr Adam Anders
BA (Hons) History, York University
MA Ancient History, Cardiff University
PhD Ancient History, Cardiff University
Adam zajmuje się nauczaniem od roku 1998. Studiował Historię na Uniwersytecie York w Toronto, a następnie Historię Starożytną w Cardiff w Wielkiej Brytanii. Tam uzyskał tytuł magistra (MA) z wyróżnieniem i kontynuował studia doktoranckie poświęcone lekkozbrojnej piechocie rzymskiej. Jego badania naukowe dotyczą armii rzymskiej, ze szczególnym naciskiem na dynamikę walki. Jego zamówiłowanie do opowieści dotyczy zarówno literatury historycznej jak i beletrystyk. Z tego powodu Adam studiuje obecnie na Uniwersytecie Harvarda, gdzie chce uzyskać tytuł Master of Arts z Twórczego Pisania i Literatury.
Sonia Blank
BA (Hons) Education and Humanities, Midwestern College in Kansas City
MLitt Religion and the Contemporary World, St Andrews University
Po uzyskaniu tytułu licencjata z zakresu studiów w dziedzinie Edukacji i Nauk Humanistycznych w Kansas City, Sonia ukończyła studia MLitt z zakresu Religioznawstwa w Świecie Współczesnym na Uniwersytecie St Andrews. W swojej pracy dyplomowej analizowała pojęcie miłości własnej ze szczególnym uwzględnieniem pism duńskiego filozofia egzystencjalnego, Sore Kierkegaard. Jej zamiłowanie do nauczania zaprowadziło ją do Pragi, gdzie otrzymała certyfikat TEFL, po czym rozpoczęła nauczanie w szkołach językowych w Polsce. Sonia pracowała jako tłumacz dla wielu wydawców i autorów. Jest duszą artystyczną – śpiewa, tańczy, pisze wiersze: link
Kay Czepli-George
BA History of Art, Birkbeck College, University of London
MA, TESOL (Teaching English to Speakers of Other Languages), Birkbeck College, University of London
Cambridge Diploma in English Language Teaching to Adults – DELTA, Module 1, University of Cambridge
Dyslexia and Foreign Language Teaching, Lancaster University
Certificate in English Language Teaching to Adults – CELTA YL extension, University of Cambridge
Certificate in English Language Teaching to Adults – CELTA, University of Cambridge
Kay Czepli-George specjalizuje się w nauczaniu historii sztuki, literatury i języka angielskiego na poziomie licealnym oraz uniwersyteckim. Pracowała w instytucjach edukacyjnych w Anglii, Wietnamie, Katarze i w Polsce. Jej doświadczenie obejmuje nauczanie młodzieży i młodych dorosłych, opracowywanie innowacyjnych materiałów, mentoring dla początkujących nauczycieli i wspieranie metodyczne dydaktyków uczniów w wielu 8-13 lat. Kay interesuje się pojęciem tożsamości w drugim języku oraz interdyscyplinarnym i kreatywnym podejściem do nauczania języków, literatury i historii sztuki. Źródłem jej inspiracji są nie tylko nauczyciele, ale także jej utalentowani uczniowie, którzy zaskakują ją każdego dnia.
Stefan Głowacki
Polonistyka, Uniwersytet Warszawski
Stefan Głowacki jest absolwentem Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego. W czasie studiów swoje zainteresowania naukowe kierował głównie na literaturę czasów manieryzmu i baroku, poszukując jej związków z nowoczesnością. Stefan jest nauczycielem z wieloletnim doświadczeniem. W swojej pracy z uczniami stawia na dialog, niezależną wymianę myśli i poglądów. Zachęca swoich uczniów do tego, by na teksty literackie patrzyli z szerszej perspektywy, by zwracali uwagę na kontekst historyczny i literacki w jakim dane dzieło powstało oraz zależności pomiędzy nim a innymi dziedzinami sztuki takimi jak: malarstwo, film czy dzieła kultury masowej. Opracowując program nauczania języka polskiego zwracał szczególną uwagę na jego interdyscyplinarny i intertekstualny charakter – dlatego obok wybitnych dzieł słowa pisanego i ich analizy znalazły się również elementy historii Polski, historii i literatury światowej, historii sztuki czy kultury wizualnej. Do swoich ulubionych autorów zalicza Witolda Gombrowicza i Franza Kafkę. Z zamiłowania jest muzykiem i kompozytorem. Jego twórczość można określić jako połączenie jazzu, funky i muzyki elektronicznej.
Natalia Jakubowska
BA English Language Philology, University of Białystok
MA English Language Philology, University of Białystok
Master of Laws (LLM), University of Białystok
Acquisition Cat 1 Training, Dublin
Natalia jest doświadczoną nauczycielką języka angielskiego, nauczycielką języka IB oraz Extended Essay Supervisor. W trakcie swojej kariery nauczycielskiej ukończyła szkolenia doskonalenia zawodowego w Polsce, Irlandii i Wielkiej Brytanii. Natalia interesuje się kwestiami zdolności nabywania drugiego języka, psychologią poznawczą i edukacją językową. Specjalizuje się w pracy z uzdolnionymi studentami i projektowaniu indywidualnych kursów, które są dostosowane do specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów i pomagają im wzrastać w sposób intelektualny, społeczny i emocjonalny. Na swoich zajęciach Natalia promuje kreatywne i interdyscyplinarne podejście do nauczania i uczenia się.
Andrew James
BA (Hons) Philosophy, University of Liverpool
CELTA, Cambridge ESOL Examinations
DELTA, Cambridge ESOL Examinations
W Akademeia High School Andrew uczy języka angielskiego dla celów akademickich. Odpowiada również za koordynację Summer School. W przeszłości współtworzył wydział kursów letnich w jednym z ważniejszych prywatnych liceum w Wielkiej Brytanii; był także managerem dużego letniego obozu organizowanego w Szwajcarii. Nauka języka angielskiego była priorytetem Andrew, odkąd ukończył studia, dzięki czemu w swojej karierze zawodowej miał okazję pracować w Polsce, Francji i Portugalii – ostatnio głównie dla British Council. Na co dzień interesuje się polityką, filozofią i sportem – w szczególności golfem i krykietem.
Dr Marysia Jonsson
BA History, University of Oxford
PhD History, New York University
Pochodząca z Malmö w Szwecji Marysia ukończyła studia licencjackie z historii na Uniwersytecie w Oksfordzie oraz doktorat na Uniwersytecie w Nowym Jorku. Podczas wielu zajęć pedagogicznych prowadziła zajęcia IB z zaawansowaesego pisania esejów, uczyła w przedszkolu oraz prowadziła kursy historii religii na Uniwersytecie Nowojorskim i Cornell University. Obecnie kończy podyplomowe certyfikat nauczycielski w szkole średniej na Uniwersytecie w Uppsali w Szwecji. Z wykształcenia jest historykiem kultury, chce pomóc uczniom w rekonstrukcji mentalności i systemów przekonań z przeszłości, jednocześnie budując poczucie historycznej empatii.
Poza pracą lubi historyczną fikcję o międzynarodowych tajemniczych kobietach, filmy Jane Campion i Agnès Vardy oraz wędrówki ze swoim partnerem i ich psem, Annie.
Patrycja Krysińska
BA, Academy of Music in Łódź
MA Polish Philology, University of Warsaw
Jan Ladziński
Head of History
BA History, London School of Economics and Political Science
Master of Research [MRes] East European Studies, University College London
Absolwent Historii w London School of Economics and Political Science oraz Europeistyki (specjalizacja: Europa Wschodnia) na UCL w Londynie. Zainteresowania akademickie Jana koncentrują się wokół historii ruchów narodowych i chłopskich w Europie Wschodniej, początku społeczeństwa obywatelskiego i zaangażowania w życie polityczne.
Katie Martin
BA (Hons) German & Linguistics, University of York
MA in Applied Linguistics, York St John University
TESOL (Teaching English to Speakers of Other Languages), York St John University
Diploma in English Language Teaching, Cambridge University English Examinations
CELT YL, Cambridge University English Examinations
Katie Martin jest doświadczoną nauczycielką języka angielskiego zarówno dla dzieci, jak i dorosłych. Pracowała w instytucjach edukacyjnych w Wielkiej Brytanii, Austrii, Indonezji, Malezji i Sri Lance. Uczyła w wielu klasach wielojęzycznych, wielokulturowych i międzynarodowych.
Katie specjalizuje się w nauczaniu uczniów w wieku licealnym oraz w kształceniu zawodowym nauczycieli. Przede wszystkim koncentruje się na doskonaleniu umiejętności komunikacyjnych uczniów, a także podnoszeniu ich pewności siebie.
Natalia Przybysz
MA Polonistyka, Uniwersytet Warszawski
Natalia jest absolwentką Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego oraz doktorantką Instytutu Języka Polskiego na Uniwersytecie Warszawskim. Jej zainteresowania naukowe skupiają się wokół kognitywnego spostrzegania języka, przede wszystkim metafor. Współpracuje z polskimi i zagranicznymi wydawnictwami dziecięcymi i młodzieżowymi, a jej praca doktorska dotyczy analizy metafor w klasycznych baśniach i ich współczesnych adaptacjach. Bierze udział w wielu kulturowych wydarzeniach związanych z promocją polskiej literatury i językoznawstwa: prowadziła między innymi warsztaty dla młodzieży na Festiwalu Stolica Języka Polskiego oraz była ekspertem języka polskiego na Dyktandzie Warszawskim. W pracy z uczniami Natalia skupia się przede wszystkim na interdyscyplinarnym charakterze literatury i języka. Stara się zachęcić uczniów do patrzenia na dzieła literackie z wielu perspektyw, uwielbia dyskusje o książkach i otwarty sposób interpretowania tekstów kultury. Jej zamiłowania to: czytanie książek (w szczególności dobrych powieści kryminalnych), stara motoryzacja oraz sport.
Sam Pulham
BA English Literature, Queen Mary, University of London
MA Writing and Society 1700 – 1820, Queen Mary, University of London
Zainteresowania naukowe Sama obejmują Romantyzm pierwszego pokolenia i jego spuściznę, szczególnie pod względem jej wpływu na poezję początków dwudziestego wieku. Sam był również współprowadzącym audycję literacką (podcast) poświęconą zapomnianym lub pominiętym książkom – Sherds Podcast: link
Mara Steven
BS, Psychology and History of Law, Loyola University New Orleans
MS, Secondary Education, Johns Hopkins
Mara Steven specjalizuje się w nauczaniu języka angielskiego uczniów w wieku gimnazjalnym i licealnym. Jej ciekawość i zamiłowanie do nauki skłoniły ją do studiowania nauk ścisłych i humanistycznych w college’u artes liberales w Stanach Zjednoczonych, a ukoronowaniem jej studiów licencjackich było otrzymanie stypendium Fulbrighta. Ostatecznie jej zamiłowanie do zaangażowania społecznego doprowadziło ją do uzyskania licencji pedagogicznej w ramach The New Teacher Project i kontynuowała swoje badania edukacyjne, uzyskując tytuł magistra nauk ścisłych na Uniwersytecie Johna Hopkinsa.
Bella Szala
Head of English
MA (Hons) Art History and English Literature, University of St. Andrews
MPhil History of Art, University of Cambridge
Bella studiowała Historię Sztuki i Literaturę Angielską na Uniwersytecie St. Andrews. W swojej pracy dyplomowej analizowała interakcje pomiędzy trylogią Philipa Pulmana His Dark Materials (Mroczne materie), a twórczością przedstawicieli wczesnego Romantyzmu, zwłaszcza Blake’a i Miltona. Bella studiowała również Historię Sztuki na Uniwersytecie w Cambridge – jej rozprawa dotyczyła późnośredniowiecznego malarstwa tablicowego we wschodniej Anglii. Te odmienne tematy odzwierciedlają jej dwa charakterystyczne obszary zainteresowań: literaturę dla dzieci od XVIII wieku do czasów współczesnych oraz sztukę gotycką. Oba te obszary wykorzystują obrazy dydaktyczne / pedagogiczne, których historia w sztuce chrześcijańskiej jest podstawowym obszarem jej zainteresowań. W trakcie czterech lat nauczania literatury angielskiej w Akademii Sztuk Teatralnych (wcześniej: Państwowa Wyższa Szkoła Teatralna), Bella zainteresowała się również dramatem renesansownym, jakobińskim oraz XX-wiecznym dramatem amerykańskim. Od 10 lat mieszka w Polsce.
Dr Magdalena Szalewicz
MA Filozofia, Uniwersytet Warszawki
Doktorat z Filozofii, Polska Akademia Nauk
Praca doktorska Magdy poświęcona jest problematyce myślenia obrazowego: czerpie ze spostrzeżeń Freuda dotyczących snów jako reprezentacji wizualnych myśli i z obrazów wytwarzanych przez sztuczne sieci neuronowe wzorowane na korze wzrokowej. Argumentuje, że nasze koncepcje – od najbardziej prozaicznych, konkretnych pomysłów wykorzystywanych w codziennej mowie po najbardziej abstrakcyjne koncepcje matematyczne – to zwykle obrazy, choć zakodowane i postrzegane w formie językowej. Oprócz epistemologii, zainteresowania naukowe Magdy obejmują współczesną filozofię francuską, psychoanalizę i sztuki plastyczne.
Dr Krzysztof Wolański
MA Socjologia, Uniwersytet Warszawski
MA Filozofia, Uniwersytet Warszawki
Doktorat z Filozofii, Polska Akademia Nauk