fbpx

Zapraszamy na Dzień Otwarty w sobotę 19 października o godz. 9:45! Zarejestruj się.

Liceum Akademeia
Kadra
DEPUTY HEAD
dr Karolina Watras
Historia Sztuki, Uniwersytet w Cambridge, Courtauld Institute of Art w Londynie
DEPUTY HEAD
dr Karolina Watras
Historia Sztuki, Uniwersytet w Cambridge, Courtauld Institute of Art w Londynie

Kadra

Wszyscy nasi nauczyciele są ekspertami w swoich dziedzinach, zdobywającymi kwalifikacje na najbardziej prestiżowych uniwersytetach na świecie. Ich pasja, doświadczenie i wykształcenie są fundamentami sukcesów akademickich i twórczych naszych studentów.

Wielu naszych doświadczonych nauczycieli posiada stopnie magistra i doktora; część z nich jest aktywnie zaangażowana w badania naukowe. W Akademeia High School inwestujemy w rozwój zawodowy naszej kadry, tak aby zapewnić jej wszelkie zasoby niezbędne do uwolnienia potencjału akademickiego naszych uczniów.

33% naszych nauczycieli to doktorzy i doktoranci;

62% naszej kadry to absolwenci najlepszych zagranicznych uniwersytetów, w tym Uniwersytetu w Oxfordzie, Uniwersytetu w Cambridge, Uniwersytetu w St Andrews, Imperial College London, University College London (UCL), London School of Economics (LSE), Brown University, University of Chicago, Berklee College of Music, Universite de Lausanne, Ecole d’Architecture Paris-Villemin, University of Munich, Danmarks Designskole, Copenhagen.

Nigdy nie pracowałem w szkole, w której nauczyciele byliby tak podekscytowani prowadzonymi przez siebie przedmiotami.

Kadra jest zainteresowana i interesująca – każdy ma coś ciekawego do powiedzenia i przekazuje tę ekscytację uczniom.

Kingsley Wray
Nauczyciel Matematyki

  • HEAD OF DEPARTMENT dr Karolina Watras

    Historia Sztuki, Uniwersytet w Cambridge – studia I stopnia
    Historia Sztuki, Courtauld Institute of Art, Londyn – studia II stopnia
    Historia Sztuki, Uniwersytet w Cambridge – studia III stopnia
    Doktorat z Historii Sztuki, Uniwersytet w Cambridge

    Humanities Department

    HEAD OF DEPARTMENT dr Karolina Watras

    Historia Sztuki, Uniwersytet w Cambridge – studia I stopnia
    Historia Sztuki, Courtauld Institute of Art, Londyn – studia II stopnia
    Historia Sztuki, Uniwersytet w Cambridge – studia III stopnia
    Doktorat z Historii Sztuki, Uniwersytet w Cambridge

    Dr Karolina Watras zdała egzaminy maturalne A Level w Cheltenham Ladies’ College w Wielkiej Brytanii. Studia I stopnia z Historii Sztuki ukończyła w Christ’s College na Uniwersytetcie w Cambridge. Studiowała Gothic Architecture w Courtauld Institute of Art w Londynie, uzyskując tytuł magistra. Wróciła na Uniwersytet w Cambridge, gdzie ukończyła studia III stopnia oraz zrobiła doktorat z Historii Sztuki w Jesus College.

    Dr Watras była wykładowcą w Departamencie Historii Sztuki, Dyrektorem ds Akademickich w Jesus oraz Trinity College, oraz była odpowiedzialna za program nauczania w Instytucie Studiów Uzupełniających na Uniwersytecie w Cambridge. Po powrocie do Polski w 2014 roku, zasiliła szeregi Akademei.

    Zainteresowania akademickie dr Watras koncentrują się wokół Surrealizmu, międzyregionalnej współpracy pomiędzy twórcami awangardy w XX wieku, sztuki w obliczu totalitaryzmów, XX wiecznych teorii dotyczących pojęcia estetyki. Zarówno w swojej pracy akademickiej jak i w swojej pracy z uczniami, dr Watras przywiązuje dużą wagę do interdyscyplinarnego podejścia do nauki, którym jako Head of Humanities Department próbuje zarazić swoich uczniów.


    dr Adam Anders
    BA (Hons.) History, York University
    MA Ancient History, Cardiff University
    PhD Ancient History, Cardiff University

    Adam zajmuje się nauczaniem od roku 1998. Studiował Historię na Uniwersytecie York w Toronto, a następnie Historię Starożytną w Cardiff w Wielkiej Brytanii. Tam uzyskał tytuł magistra (MA) z wyróżnieniem i kontynuował studia doktoranckie poświęcone lekkozbrojnej piechocie rzymskiej. Jego badania naukowe dotyczą armii rzymskiej, ze szczególnym naciskiem na dynamikę walki. Jego zamówiłowanie do opowieści dotyczy zarówno literatury historycznej jak i beletrystyk. Z tego powodu Adam studiuje obecnie na Uniwersytecie Harvarda, gdzie chce uzyskać tytuł Master of Arts z Twórczego Pisania i Literatury.

     

    dr Alfredo Barillari
    BA International Relations, University of Naples
    MA European Studies, University of Naples
    PhD Gender and Women’s History, University of Naples

    Alfredo ukończył z wyróżnieniem Stosunki Międzynarodowe na Università degli Studi di Napoli “L’Orientale”, gdzie uzyskał stopień magistra w zakresie Studiów Europejskich. Następnie, na tej samej uczelni uzyskał stopień doktora z dziedziny Badań nad Historią Kobiet oraz Społeczną i Kulturową Tożsamością Płci, na podstawie pracy: “Wzorce męskości w zmieniającym się społeczeństwie: Idole kina włoskiego lat 1955-1963”. Podczas czterech lat studiów doktoranckich Alfredo prowadził seminaria ze studentami, prezentował wyniki swoich prac na międzynarodowych konferencjach we Francji (University of Rouen) i Hiszpanii (University of Madrid, UAM). Był także jednym z organizatorów międzynarodowej konferencji pt. “Gender & Crisis in History” (Procida, 2015). Od lat zaangażowany społecznie – począwszy od czasów studenckich, gdy działał w samorządzie uniwersyteckim, do dziś – Alfredo jest jednym z założycieli ruchu społecznego LiberaMente, działającego we włoskim mieście Serra San Bruno. Od stycznia 2018 roku Alfredo mieszka w Warszawie, wcześniej m.in. w Finlandii, Meksyku i na Węgrzech, gdzie studiował w ramach Programu Erasmus. Praca nauczyciela – możliwość przekazywania wiedzy innym jest dla niego przywilejem i pasją.

     

    Sonia Blank
    BA (Hons.) Education and Humanities, Midwestern College in Kansas City
    MLitt Religion and the Contemporary World, St Andrews University

    Po uzyskaniu tytułu licencjata z zakresu studiów w dziedzinie Edukacji i Nauk Humanistycznych w Kansas City, Sonia ukończyła studia MLitt z zakresu Religioznawstwa w Świecie Współczesnym na Uniwersytecie St Andrews. W swojej pracy dyplomowej analizowała pojęcie miłości własnej ze szczególnym uwzględnieniem pism duńskiego filozofia egzystencjalnego, Sore Kierkegaard. Jej zamiłowanie do nauczania zaprowadziło ją do Pragi, gdzie otrzymała certyfikat TEFL, po czym rozpoczęła nauczanie w szkołach językowych w Polsce. Sonia pracowała jako tłumacz dla wielu wydawców i autorów. Jest duszą artystyczną – śpiewa, tańczy, pisze wiersze: link

     

    Kay Czepli-George
    BA History of Art, Birkbeck College, University of London
    MA, TESOL (Teaching English to Speakers of Other Languages), Birkbeck College, University of London
    Cambridge Diploma in English Language Teaching to Adults – DELTA, Module 1, University of Cambridge
    Dyslexia and Foreign Language Teaching, Lancaster University
    Certificate in English Language Teaching to Adults – CELTA YL extension, University of Cambridge
    Certificate in English Language Teaching to Adults – CELTA, University of Cambridge

    Kay Czepli-George specjalizuje się w nauczaniu historii sztuki, literatury i języka angielskiego na poziomie licealnym oraz uniwersyteckim. Pracowała w instytucjach edukacyjnych w Anglii, Wietnamie, Katarze i w Polsce. Jej doświadczenie obejmuje nauczanie młodzieży i młodych dorosłych, opracowywanie innowacyjnych materiałów, mentoring dla początkujących nauczycieli i wspieranie metodyczne dydaktyków uczniów w wielu 8-13 lat. Kay interesuje się pojęciem tożsamości w drugim języku oraz interdyscyplinarnym i kreatywnym podejściem do nauczania języków, literatury i historii sztuki. Źródłem jej inspiracji są nie tylko nauczyciele, ale także jej utalentowani uczniowie, którzy zaskakują ją każdego dnia.

     

    Stefan Głowacki
    Polonistyka, Uniwersytet Warszawski 

    Stefan Głowacki jest absolwentem Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego. W czasie studiów swoje zainteresowania naukowe kierował głównie na literaturę czasów manieryzmu i baroku, poszukując jej związków z nowoczesnością. Stefan jest nauczycielem z wieloletnim doświadczeniem. W swojej pracy z uczniami stawia na dialog, niezależną wymianę myśli i poglądów. Zachęca swoich uczniów do tego, by na teksty literackie patrzyli z szerszej perspektywy, by zwracali uwagę na kontekst historyczny i literacki w jakim dane dzieło powstało oraz zależności pomiędzy nim a innymi dziedzinami sztuki takimi jak: malarstwo, film czy dzieła kultury masowej. Opracowując program nauczania języka polskiego zwracał szczególną uwagę na jego interdyscyplinarny i intertekstualny charakter – dlatego obok wybitnych dzieł słowa pisanego i ich analizy znalazły się również elementy historii Polski, historii i literatury światowej, historii sztuki czy kultury wizualnej. Do swoich ulubionych autorów zalicza Witolda Gombrowicza i Franza Kafkę. Z zamiłowania jest muzykiem i kompozytorem. Jego twórczość można określić jako połączenie jazzu, funky i muzyki elektronicznej.

     

    Natalia Jakubowska
    BA English Language Philology, University of Białystok
    MA English Language Philology, University of Białystok
    Master of Laws (LLM), University of Białystok
    Acquisition Cat 1 Training, Dublin

    Natalia jest doświadczoną nauczycielką języka angielskiego, nauczycielką języka IB oraz Extended Essay Supervisor. W trakcie swojej kariery nauczycielskiej ukończyła szkolenia doskonalenia zawodowego w Polsce, Irlandii i Wielkiej Brytanii. Natalia interesuje się kwestiami zdolności nabywania drugiego języka, psychologią poznawczą i edukacją językową. Specjalizuje się w pracy z uzdolnionymi studentami i projektowaniu indywidualnych kursów, które są dostosowane do specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów i pomagają im wzrastać w sposób intelektualny, społeczny i emocjonalny. Na swoich zajęciach Natalia promuje kreatywne i interdyscyplinarne podejście do nauczania i uczenia się.

     

    Andrew James
    BA (Hons.) Philosophy, University of Liverpool
    CELTA, Cambridge ESOL Examinations

    DELTA, Cambridge ESOL Examinations 

    W Akademeia High School Andrew uczy języka angielskiego dla celów akademickich. Odpowiada również za koordynację Summer School. W przeszłości współtworzył wydział kursów letnich w jednym z ważniejszych prywatnych liceum w Wielkiej Brytanii; był także managerem dużego letniego obozu organizowanego w Szwajcarii. Nauka języka angielskiego była priorytetem Andrew, odkąd ukończył studia, dzięki czemu w swojej karierze zawodowej miał okazję pracować w Polsce, Francji i Portugalii – ostatnio głównie dla British Council. Na co dzień interesuje się polityką, filozofią i sportem – w szczególności golfem i krykietem.

     

    Katie Martin
    BA (Hons.) German & Linguistics, University of York

    MA in Applied Linguistics, York St John University
    TESOL (Teaching English to Speakers of Other Languages), York St John University
    Diploma in English Language Teaching, Cambridge University English Examinations
    CELT YL, Cambridge University English Examinations

    Katie Martin jest doświadczoną nauczycielką języka angielskiego zarówno dla dzieci, jak i dorosłych. Pracowała w instytucjach edukacyjnych w Wielkiej Brytanii, Austrii, Indonezji, Malezji i Sri Lance. Uczyła w wielu klasach wielojęzycznych, wielokulturowych i międzynarodowych.
    Katie specjalizuje się w nauczaniu uczniów w wieku licealnym oraz w kształceniu zawodowym nauczycieli. Przede wszystkim koncentruje się na doskonaleniu umiejętności komunikacyjnych uczniów, a także podnoszeniu ich pewności siebie.

     

    Natalia Przybysz
    Polonistyka, Uniwersytet Warszawski

    Natalia jest absolwentką Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego oraz doktorantką Instytutu Języka Polskiego na Uniwersytecie Warszawskim. Jej zainteresowania naukowe skupiają się wokół kognitywnego spostrzegania języka, przede wszystkim metafor. Współpracuje z polskimi i zagranicznymi wydawnictwami dziecięcymi i młodzieżowymi, a jej praca doktorska dotyczy analizy metafor w klasycznych baśniach i ich współczesnych adaptacjach. Bierze udział w wielu kulturowych wydarzeniach związanych z promocją polskiej literatury i językoznawstwa: prowadziła między innymi warsztaty dla młodzieży na Festiwalu Stolica Języka Polskiego oraz była ekspertem języka polskiego na Dyktandzie Warszawskim. W pracy z uczniami Natalia skupia się przede wszystkim na interdyscyplinarnym charakterze literatury i języka. Stara się zachęcić uczniów do patrzenia na dzieła literackie z wielu perspektyw, uwielbia dyskusje o książkach i otwarty sposób interpretowania tekstów kultury. Jej zamiłowania to: czytanie książek (w szczególności dobrych powieści kryminalnych), stara motoryzacja oraz sport.

     

    Sam Pulham
    BA English Literature, Queen Mary, University of London
    MA Writing and Society 1700 – 1820, Queen Mary, University of London

    Zainteresowania naukowe Sama obejmują Romantyzm pierwszego pokolenia i jego spuściznę, szczególnie pod względem jej wpływu na poezję początków dwudziestego wieku. Sam był również współprowadzącym audycję literacką (podcast) poświęconą zapomnianym lub pominiętym książkom – Sherds Podcast: link

     

    Amy Stuart
    MA (Hons.) English Literature and Spanish, University of Glasgow
    UK Certificate of English Language Teaching to Adults (CELTA), University of Cambridge

    Zainteresowania naukowe Amy obejmują wykluczenie społeczne w literaturze latynoamerykańskiej, ze szczególnym uwzględnieniem marginalizacji ludności rdzennej; literaturę postkolonialną i modernistyczną. W trakcie rocznych studiów w Pontificia Universidad Católica de Chile, zajmowała się analizą lingwistyki oraz wyrażeń kulturowych w języku ludności Quechua oraz badaniami dotyczącymi powstań ludności rdzennej w Ameryki Łacińskiej. Amy jest prawdziwą entuzjastką teatru. Prowadziła warsztaty teatralne, reżyserowała i produkowała liczne spektalne z udziałem uczniów. Ostatnio wyprodukowała i wyreżyserowała musical “The Lion King” w jednej z najlepszych międzynarodowych szkół w Indiach. Jej doświadczenie pedagogiczne obejmuje nauczanie języka angielskiego i hiszpańskiego od poziomu szkoły podstawowej do poziomu uniwersyteckiego w Hondurasie, Szkocji, Indiach oraz języka hiszpańskiego osób posługujących się językiem Quechua w dalekiej Boliwii.

     

    Bella Szala
    Head of English

    MA (Hons.) Art History and English Literature, University of St. Andrews
    MPhil History of Art, University of Cambridge

    Bella studiowała Historię Sztuki i Literaturę Angielską na Uniwersytecie St. Andrews. W swojej pracy dyplomowej analizowała interakcje pomiędzy trylogią Philipa Pulmana His Dark Materials (Mroczne materie), a twórczością przedstawicieli wczesnego Romantyzmu, zwłaszcza Blake’a i Miltona. Bella studiowała również Historię Sztuki na Uniwersytecie w Cambridge – jej rozprawa dotyczyła późnośredniowiecznego malarstwa tablicowego we wschodniej Anglii. Te odmienne tematy odzwierciedlają jej dwa charakterystyczne obszary zainteresowań: literaturę dla dzieci od XVIII wieku do czasów współczesnych oraz sztukę gotycką. Oba te obszary wykorzystują obrazy dydaktyczne / pedagogiczne, których historia w sztuce chrześcijańskiej jest podstawowym obszarem jej zainteresowań. W trakcie czterech lat nauczania literatury angielskiej w Akademii Sztuk Teatralnych (wcześniej: Państwowa Wyższa Szkoła Teatralna), Bella zainteresowała się również dramatem renesansownym, jakobińskim oraz XX-wiecznym dramatem amerykańskim. Od 10 lat mieszka w Polsce.

     

    dr Magdalena Szalewicz
    Filozofia, Uniwersytet Warszawki
    Doktorat z Filozofii, Polska Akademia Nauk

    Praca doktorska Magdy poświęcona jest problematyce myślenia obrazowego: czerpie ze spostrzeżeń Freuda dotyczących snów jako reprezentacji wizualnych myśli i z obrazów wytwarzanych przez sztuczne sieci neuronowe wzorowane na korze wzrokowej. Argumentuje, że nasze koncepcje – od najbardziej prozaicznych, konkretnych pomysłów wykorzystywanych w codziennej mowie po najbardziej abstrakcyjne koncepcje matematyczne – to zwykle obrazy, choć zakodowane i postrzegane w formie językowej. Oprócz epistemologii, zainteresowania naukowe Magdy obejmują współczesną filozofię francuską, psychoanalizę i sztuki plastyczne.

  • Head of Modern Languages Department dr Keith Walmsley

    MA, University of Oxford
    MLitt, University of St. Andrews
    PhD, University of St. Andrews
    IPGCE, University of Sheffield

    Modern Languages Department

    Head of Modern Languages Department dr Keith Walmsley

    MA, University of Oxford
    MLitt, University of St. Andrews
    PhD, University of St. Andrews
    IPGCE, University of Sheffield

    Przed rozpoczęciem studiów podyplomowych z Literatury Rosyjskiej, Keith otrzymał swój pierwszy stopień naukowy w dziedzienie Filologii Francuskiej oraz Rosyjskiej. Jego studia magisterskie koncentrowały się na Romantyzmie oraz Symbolizmie. W swojej pracy doktorskiej, badał rolę bajki w rozwoju prozy rosyjskiej. Jego badania zostały opublikowane w przeglądzie publikowanym przez uczelnię University College London (UCL) “Slavonic and East European Review”. Swoje artykuły prezentował na wielu uniwersytetach, w tym w Cambridge, Oxfordzie, St Andrews oraz Princeton. W trakcie swojego pobytu w St Andrews nauczał języka rosyjskiego (w zakresie tłumaczeń), prowadził kursy literatury oraz cotygodniowe warsztaty z gramatyki. Posiada certyfikaty w zakresie “Nauczania języka angielskiego jako drugiego języka w klasach ogólnodostępnych” oraz “La Formation inicjation à l’approche neurolinquistique de l’ensieignement des langues étrangères”.


    dr Ines Artola
    PhD History of Art (European Mention), University of Malaga

    Master of Cultural Management, Open University, Barcelona
    MA Teaching Spanish as a Foreign Language, Universidad Alcalá de Henares
    BA Musicology, University of Granada
    BA Piano, Conservatory of Music in Málaga
    BA History of Art, University of Málaga

    Ines R. Artola mieszka w Polsce od 2004 roku i pracuje jako nauczycielka języka hiszpańskiego w Instytucie Cervantesa w Warszawie. Prowadzi kursy dla nauczycieli i wykłady na temat sztuki i kultury. Jednocześnie jest wykładowcą akademickim na Uniwersytecie Warszawskim (Akademia Muzyczna i Historia Sztuki im. F. Chopina) jako specjalistka sztuki współczesnej i kuratorka. Jest także autorką książki „A contrapelo, textos de arte no-oficial en Polonia (1960-1989)” (Metales Pesados, Chile, 2017) i „Formiści, la sintesis de la modernidad” (Libargo, Granada, 2015) .

     

    Conor Johnston
    BA (Hons.) European Studies and Modern Languages, University of Liverpool
    MA Etudes des Mondes Anglophones, Paul Valery University of Montpellier

    Po ukończeniu Uniwersytetu w Liverpoolu z tytułem licencjata w dziedzinie studiów europejskich i języków nowożytnych (francuski i hiszpański) Conor przeniósł się do Hiszpanii na rok, a następnie osiadł we Francji na osiem lat, podczas których ukończył studia magisterskie Etudes des Mondes Anglophones na Université de Montpellier III – Paul Valéry. W 2008 roku odbył dwuletni urlop naukowy, aby podróżować po świecie, przez większość czasu poświęcając się etnolingwistycznemu spojrzeniu na Amerykę Południową. Po powrocie do Europy przeniósł się do Londynu, aby ukończyć PGCE w języku francuskim i hiszpańskim na uniwersytecie w Roehampton, a następnie osiadł w Andaluzji na trzy lata. Oprócz zamiłowania do nauki języków i nauczania, Conor jest także oddanym praktykiem jogi i instruktorem. Inne jego pasje to spacery po górach, czytanie, filozofia egzystencjalna/ontologiczna, backgammon, śpiew i gra na gitarze.

     

    Katarzyna Krzanik
    BA Political Science, Sociology, History, University of Lausanne
    Master of Research [MRes] Political Science, Universite Paris VIII

    W Akademeia High School Katarzyna jest nauczycielką socjologii, krytycznego myślenia i francuskiego. Po ukończeniu francuskiego gimnazjum w Krakowie kontynuowała naukę w Szwajcarii na uniwersytecie w Lozannie, gdzie ukończyła licencjat z nauk politycznych, socjologii i historii. Ukończyła także semestralną wymianę na Uniwersytecie Galatasaray w Stambule.
    Katarzyna kontynuowała naukę na Uniwersytecie Paris VIII we Francji (Master of Research in Political Science), gdzie odbyła interdyscyplinarny program nauczania obejmujący takie przedmioty jak: płeć, studia postkolonialne oraz nacjonalizm i konstrukcja narodu. Katarzyna napisała dwie prace magisterskie poświęcone ewolucji ikonografii politycznej i procesowi budowania tożsamości wizualnej w byłej Jugosławii.

     

    Neftali Valiente
    BA (Hons.) / MPhil English Studies, University of Huelva

    Neftalí ukończył anglistykę na Uniwersytecie w Huelvie, gdzie zainteresował się ogólnymi zagadnieniami retoryki i poetyki. Dokładniej, badał teorię pychy zarówno w angielskich, jak i hiszpańskich źródłach literackich z XVI i XVII wieku, co ostatecznie zaowocowało jego rozprawą MPhil „Tradycja medytacyjna i barokowa koncepcja pychy we wczesnej współczesnej poezji angielskiej”. Neftalí mieszka od dawna za granicą. Przez wiele pracował w sektorze edukacyjnym w Wielkiej Brytanii i we Włoszech, gdzie objął m.in. stanowisko egzaminatora na maturze międzynarodowej. Obecnie koncentruje się na zastosowaniu praktyki retorycznej w celu rozwijania zdolności komunikacyjnych uczniów zarówno w klasach pierwszego, jak i drugiego języka, szczególnie w zakresie perswazji i argumentacji.

  • HEAD OF DEPARTMENT Katarzyna Borzym-Grzesik

    Finanse i rachunkowość, SGH w Warszawie (studia I stopnia)
    Ekonomia, SGH w Warszawie (studia II stopnia)
    Psychologia, Uniwersytet Warszawski (studia II stopnia)
    Filozofia, Uniwersytet Warszawski (studia II stopnia)
    Ekonomia, SGH w Warszawie (doktorat – w trakcie)

    Social Sciences Department

    HEAD OF DEPARTMENT Katarzyna Borzym-Grzesik

    Finanse i rachunkowość, SGH w Warszawie (studia I stopnia)
    Ekonomia, SGH w Warszawie (studia II stopnia)
    Psychologia, Uniwersytet Warszawski (studia II stopnia)
    Filozofia, Uniwersytet Warszawski (studia II stopnia)
    Ekonomia, SGH w Warszawie (doktorat – w trakcie)

    Katarzyna Borzym, w ramach programów wymiany studenckiej, kształciła się w międzynarodowym środowisku: w 2011 w Northeastern Illinois University w Stanach Zjednoczonych oraz w 2012 w Management Development Institute w Indiach. Ukończyła letni staż w Departamencie Global Business Services w Procter & Gamble. Obecnie, pracuje nad swoim doktoratem w zakresie Ekonomii Behawioralnej w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Jest autorką wielu artykułów i publikacji, wydanych w Polsce.

    Jako Head of Social Sciences Department, Katarzyna wykorzystuje swoją wiedzę w różnych kontekstach edukacyjnych by pokazać uczniom ogromne możliwości wynikające z interdyscyplinarnego podejścia do nauki. Mając na uwadze fakt, że w dzisiejszym świecie liczy się otwarty umysł, ambicja oraz ciekawość świata, stworzyła autorski program nauczania ekonomii, który wykazuje się wysokim stopniem interdyscyplinarności.

    Katarzyna uwielbia czytać i podróżować z plecakiem. Do tej pory odwiedziła ponad 50 krajów, ale najbliższe jej sercu wciąż pozostaje jej rodzinne miasto – Drohiczyn, położone we wschodniej części Polski. Marzy o podróży do Nowej Zelandii oraz o napisaniu bestsellera.


    dr Ryan Bromley
    BA International Relations, Collegium Civitas
    MSc Food Policy, Centre for Food Policy, City University of London
    PhD Chemical Senses in Fine Art, Oxford Brookes University (sponsored by Givaudan)

    Ryan jest teoretykiem i praktykiem badań nad żywnością. W swojej pracy badawczej koncentrował się na zmysłach chemicznych (smak, węch, receptory czucia chemicznego), łączyc tym samym elementy nauk przyrodnicznych, nauk społecznych oraz humanistycznych. Swoje badania, wykłady i projekty prowadził we współpracy z wiodącymi instytucjami w każdym z wyżej wymienionych obszarów, w tym Monell Chemical Senses Center, Royal College of Art, University of Gastronomic Sciences, Basque Culinary Centre, czy Nordic Food Lab. Posiada bogate doświadczenie w branży gastronomicznej – 10 lat pełnił funkcję szefa kuchni. Interesuje się współczesnym aptekarstwem łączycym w sobie świat kuchni oraz ogrodu, np stworzył kadzidełko w stylu japońskim (Kōdō) wykonane z lokalnych materiałów botanicznych. Swoje artykuły publikował m.in. w “Gastronomica: The Journal of Food and Culture” (Uni. California Press), “Performance Research” (Routledge), “Research from the Edge of our Thinking” (RCA) oraz “Food, Art & Philosophy” (Uni. Gastronomic Sciences).

     

    dr Patryk Dziurski
    Zarządzanie, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie 

    Pracownik naukowy i wykładowca w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Interesuje go zarządzanie strategiczne oraz sektory związane z kulturą i twórczością. Autor ponad 20 publikacji z dziedziny nauk o zarządzaniu i uczestnik licznych konferencji krajowych i międzynarodowych.

     

    Dominika Fiołna
    BA (Hons.) Sociology, Brown University
    MSc Health Policy and Management, University of North Carolina

    Dominika otrzymała dyplom IB z psychologii, biologii i teatru na United World College of India. Następnie ukończyła studia licencjackie na Brown University w Stanach Zjednoczonych, gdzie otrzymała wyróżnienia z socjologii za pracę magisterską poświęconą postawom młodych kobiet wobec antykoncepcji i edukacji seksualnej w Polsce. Dominika kontynuowała naukę w Gillings School of Global Public Health na University of North Carolina (UNC), uzyskując tytuł magistra w dziedzinie polityki zdrowotnej i zarządzania. Ze względu na ciągłe zainteresowanie badaniami w zakresie zdrowia kobiet i planowania rodziny, Dominika ukończyła stypendium badawcze UNC-FHI360, po czym wróciła do Polski, aby podzielić się swoimi pasjami ze uczniami i uczennicami Akademii. Uczy socjologii, psychologii i współprowadzi warsztaty zdrowotne i profilaktyczne. Dominika pełni także rolę Head of Sixth Form, wspierając uczniów klas 12 i 13 oraz ich mentorów w przygotowaniach do szkolnictwa wyższego.

     

    Jan Globisz
    BA Economics, University of Durham
    Erasmus Term, Università di Pisa

    Jan uwielbia dzielić się swoją pasją do ekonomii. Jego zainteresowania naukowe obejmują ekonomię energii i porównawcze badania wydajności. Podczas pracy w Uni Jan miał okazję zdobyć unikalne doświadczenie zawodowe w dziedzinie IT, bankowości, spraw publicznych i marketingu. Entuzjasta kina i teatru. Maniak literatury science-fiction. Lubi uprawiać sport, zwłaszcza bieganie, pływanie i sztuki walki.

     

    Monika Koblak
    Lingwistyka stosowana (angielski, niemiecki), Uniwersytet Warszawski
    Socjologia, Uniwersytet Warszawski
    Studia podyplomowe z Filozofii i Etyki, Uniwersytet Warszawski

    Monika posiada 13 lat doświadczenia nauczania języka angielskiego na różnych poziomach oraz teorii wiedzy. Współpracuje z organizacjami pozarządowymi zajmującymi się edukacją i nauką, skupiając się na upowszechnianiu idei nauki obywatelskiej wśród nauczycieli i uczniów. Wielokrotnie organizowała warsztaty międzyśrodowiskowe dla naukowców, nauczycieli, studentów oraz uczniów szkół ponadpodstawowych poświęcone nauce obywatelskiej, pracy w oparciu o metodę naukową, otwartości w nauce i edukacji, wolnym i otwartym licencjom, zasadom działania Wikipedii oraz weryfikacji fake newsów.

     

    Jan Ladziński
    Head of History

    BA History, London School of Economics and Political Science
    Master of Research [MRes] East European Studies, University College London

    Absolwent Historii w London School of Economics and Political Science oraz Europeistyki (specjalizacja: Europa Wschodnia) na UCL w Londynie. Zainteresowania akademickie Jana koncentrują się wokół historii ruchów narodowych i chłopskich w Europie Wschodniej, początku społeczeństwa obywatelskiego i zaangażowania w życie polityczne.

     

    Kinga Stańczuk
    BA French Studies, University of London
    MA Intellectual History and Political Thought, University College London

    Kinga Stańczuk wykłada nauki polityczne i zajmuje się historią intelektualną. Kinga ukończyła studia na University of London, gdzie uzyskała tytuł licencjata na kierunku Romanistyki (French Studies). Studia magisterskie z Historii Intelektualnej i Myśli Politycznej ukończyła na UCL w Londynie. Przez rok studiowała na Sorbonie w Paryżu. Otrzymała stypendium w King’s College, Cambridge, gdzie pracowała nad swoją pracą na temat filozofii edukacji. Prowadziła kampanie polityczne (w tym związkowe) zarówno w Wielkiej Brytanii jak i w Polsce. Współpracowała z licznymi organizacjami pozarządowymi i charytatywnymi.

     

    Robert Świstelnicki
    BSc Economics, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
    BA Philosophy, Uniwersytet Warszawski
    MA Political Science, University of Chicago
    Erasmus, University of Munich
    Wymiana studencka, Singapore Management University

    Robert studiował Filozofię, Politologię i Ekonomię. Po uzyskaniu tytułu magistra na University of Chicago pracował jako wykładowca wizytujący na Uniwersytecie w Heidelbergu. Jego zainteresowania akademickie koncentrują się wokół pytania o kondycję człowieka we współczesności. W poszukiwaniu odpowiedzi na to pytanie, studiował wybrane teksty starożytne, wczesne nowożytne i współczesne. Szczególny wpływ wywarły na niego prace filozofów takich jak: Platon, Arystoteles, Machiavelli, Kartezjusz, Hobbes, Kant i Heidegger, a także Richard Rorty, Leo Strauss, Hannah Arendt i Juergen Habermas. Robert czuje wielką wdzięczność wobec swoich wykładowców, osób o wielkich umysłach i sercach – chciałby wiedzę oraz umiejętności które dzięki nim zdobył przekazać swoim uczniom. W swoim drugim życiu jest muzykiem amatorom (autorem tekstów, kompozytorem i improwizatorem), a w trzecim – tenisistą (i piłkarzem).

  • HEAD OF DEPARTMENT dr Jakub Mikoszewski

    Biologia, Uniwersytet Warszawski

    Natural Sciences Department

    HEAD OF DEPARTMENT dr Jakub Mikoszewski

    Biologia, Uniwersytet Warszawski

    Jakub Mikoszewski  napisał pracę doktorską na temat związków steroidowych w błonie komórkowej, w tym ich metabolizmu in vivo oraz in vitro. Podczas czterech lat studiów doktoranckich Jakub prowadził liczne seminaria, konwersatoria ze studentami i dwukrotnie prezentował wyniki swoich prac jako uczestnik konferencji międzynarodowych. Posiada 13 lat doświadczenia w nauczaniu biologii w ramach programu IB (w tym: Biologia HL, SL i EE supervisor) oraz 16 lat doświadczenia jako nauczyciel, korepetytor oraz prowadzący warsztaty na temat zdrowia i profilaktyki chorób.


    dr Mark Baynes
    BSc (Hons.) Biology, University of East Anglia
    DPhil Evolutionary Biology, Wadham College, Oxford

    Od najmłodszych lat entuzjasta historii naturalnej. Swoje zainteresowania przekuł na studia licencjackie na kierunku Biologia oraz doktorat z Biologii Ewolucyjnej. Jak sam przyznaje, wybór tylko jednego obszaru badań do doktoru okazał się dla niego niemal bolesny. Zdecydował się na badania w obszarze zachowań adaptacyjnych oraz fenotypu w obrębie “konkurencyjnych scenariuszy”. Mark interesuje się wszystkimi zagadnieniami związanymi z organizmami komórkowymi ze szczególnym naciskiem na biologię płazów, ptaków oraz gry adaptacyjne. Przed przyjazdem do Polski w 2018, nauczał w Charterhouse School, następnie prowadził zajęcia indywidualne w Londynie. Był szefem wydziału Biologii w Padworth College, międzynarodowej szkole w Południowej Anglii. W chwilach wolnych od nauk przyrodnicznych, lubi czytać, grać funk bass, łowić na muchę. Interesuje się filmem oraz muzyką popularną.

     

    dr Mark William Kelly
    BSc Chemistry, Heriot Watt University
    PhD Physical Chemistry, University of Bristol

    Po uzyskaniu stopnia licencjata z Chemii, Mark otrzymał ofertę pracy w Sasol Technologies Ltd, gdzie był zaangażowany w badania heterogenicznej i homogenicznej katalizy. Mark opuścił to stanowisko, aby ukończyć doktorat w Bristolu, gdzie specjalizował się w diagnostyce plazmowej w fazie gazowej i modelowaniu osadzania chemicznego diamentu. Podczas swojego doktoratu Mark brał udział w kilku konferencjach, gdzie prezentował swoje prace. Po rocznym stażu podoktorskim w Bristolu, ukończył studia PGCE w dziedzinie Chemii na Uniwersytecie Zachodniej Anglii. Przed przyjazdem do Polski, przez dwa lata piastował stanowisko Head of Chemistry w brytyjskiej szkole międzynarodowej w Nairobi.

     

    dr Nataliya Marchyk
    BSc Chemistry, Belarusian State University
    MSc Chemistry, of National Academy of Sciences of Belarus
    PhD Biotechnology, Compiègne University of Technology (France)

    Po uzyskaniu tytułu licencjata na jednej z najlepszych uczelni na Białorusi, Nataliya kontynuowała program studiów magisterskich z Chemii w Instytucie Szkoleń Naukowych, łącząc go z pracą badawczą w Instytucie Nowych Materiałów Białoruskiej Akademii Nauk. Zainteresowania naukowe Nataliyi skupiały się na przygotowaniu i analizie kompozytowej folii na bazie polimerów jako modeli dwuwarstw lipidowych. Następnie przeniosła się do Francji, aby wziąć udział w programie doktoranckim w Compiègne University of Technology. Tutaj pracowała w międzynarodowym zespole współpracując z grupą badawczą z University of Applied Sciences Jena (Niemcy) i grupą badawczą z University of Picardie Jules Verne (Amiens, Francja). W tym czasie, zainteresowania Nataliyi koncentrowały się na syntezie cząsteczkowo odciśniętych polimerów specyficznych dla pewnej docelowej cząsteczki i ich zastosowaniu w biomonitoringu oraz diagnostyce. W tym czasie zainteresowała się interdyscyplinarnym podejściem do nauki i do nauczania. Jest zafascynowana tym, jak różne dyscypliny nauki są ze sobą powiązane oraz w jaki sposób powiązania np w obszarze nauk chemia-biologia-fizyka-inżynieria-itp., pozwalają znaleźć odpowiedzi na trudne pytania i doprowadzić do pojawienia się nowych technologii, podejść i strategii. Chce pokazać swoim uczniom, że obecnie nauka jest wielo- oraz interdyscyplinarna i opiera się na całym spektrum wiedzy, nieograniczonym przez jeden konkretny przedmiot.

     

    dr Giovanni Peralta
    MSc Physics, University of Cagliari
    PhD Physics, King’s College London

    Fizyk, nauczyciel fizyki i matematyki. Urodzony w Padrii, w północno-wschodniej części Sardynii, Giovanni ukończył studia na Uniwersytecie w Cagliari uzyskując tytuł Master of Science w dziedzinie Fizyki Ciała Stałego. Pracę magisterską pod tytułem “Jahn-Teller stabilisation of magnetic andorbital ordering in rocksalt CuO” napisał pod kierunkiem prof. Vincenzo Fiorentini i dr Alessio Filippetti. W roku 2010 przeniósł się do King’s College London gdzie, pod kierunkiem prof. Alessandro De Vita i dr James Kermode, rozpoczął i ukończył studia doktoranckie, prowadząc badania nad mechanizmem pęknięć materiałów łamliwych za pomocą symulacji komputerowych przy użyciu modelu hybrydowego, kwantowo-mechanicznego i klasycznego modelu mechanicznego. W ramach swoich obowiązków w zakresie studiów doktoranckich miał możliwość nadzorowania kilkorga studentów studiów pierwszego oraz drugiego stopnia podczas prowadzonych przez nich projektów badawczych nad modelowaniem pęknięć. Uczestniczył w konferencjach i organizował panele dyskusyjne w dziedzinie fizyki. Od stycznia 2013 r. do czerwca 2015 r. wykładał Matematykę i Fizykę na Kaplan International College w Londynie na zajęciach poprzedzających studia licencjackie i magisterskie, w ramach których zajmował się koordynacją wszystkich modułów matematycznych. W lipcu 2015 r. dołączył do grona nauczycieli Akademeia w Warszawie, gdzie do dnia dzisiejszego uczy fizyki i matematyki zarówno uczniów przygotowujących się do egzaminu maturalnego A Level jak i iGCSE.

  • HEAD OF DEPARTMENT Krzysztof Sikora

    Matematyka, Uniwersytet Warszawski
    (Specjalizacja: Topologia)

    Mathematics Department

    HEAD OF DEPARTMENT Krzysztof Sikora

    Matematyka, Uniwersytet Warszawski
    (Specjalizacja: Topologia)

    Krzysztof Sikora to matematyk, pedagog, nauczyciel z długoletnim doświadczeniem.
    Przez 12 lat pracował jak nauczyciel oraz następnie jako szef Mathematics Department w 1531 IB World School w Warszawie.  Od 2008 związany z Akademeią, gdzie prowadzi zajęcia z matematyki w obrębie systemów: A Level (na wszystkich poziomach zaawansowania, począwszy od Pure Mathematics skończywszy na Further Mathematics); International Baccalaureate (IB); polska matura; iGCSE; SAT.

    Brał udział w wielu warsztatach oraz szkoleniach w Polsce, w Europie oraz w USA (Space Academy w Huntsville, Alabama). Laureat Medalu Komisji Edukacji Narodowej.


    Paweł Chróstowski
    Magister, Robotyka, Politechnika Warszawska
    Magister, Wychowanie Fizyczne, Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie
    Studia doktoranckie, Biomechanika, Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie

    Podczas swojej edukacji szkolnej Paweł z sukcesami uczestniczył w konkursach i olimpiadach matematycznych. Liczenie i kombinowanie zawsze przychodziło mu łatwo i naturalnie oraz sprawiało wielką przyjemność, w związku z czym nie wyobrażał sobie przyszłości niezwiązanej z naukami ścisłymi. Od początku studiów Paweł udzielał korepetycji z fizyki i matematyki.
    Jego drugą wielką pasją od zawsze był sport. Podczas studiów na Politechnice Warszawskiej, postanowił spełnić swoje marzenie i równolegle zaczął studia na Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie, gdzie otrzymał między innymi kwalifikacje pedagogiczne i licencję trenera piłki nożnej. Ta niekonwencjonalna ścieżka edukacyjna sprowadziła go do Akademei, która jest idealnym miejscem na połączenie technicznego i pedagogicznego wykształcenia z nauczaniem matematyki oraz mentorowaniem.
    Obecnie Paweł jest studentem studiów doktoranckich. Zajmuje się biomechaniką, a w szczególności kinematyką i dynamiką ruchu ludzkiego. Nie zrezygnował jednak ze sportu – gra w piłkę w jednej z warszawskich drużyn ligowych.
    Paweł specjalizuje się w dziedzinie statystyki. Najbardziej lubi zagadnienia związane z prawdopodobieństwem, zwłaszcza z ich wykorzystaniem ich w życiu codziennym.

     

    Monika Klimczak-Gromska
    Matematyka, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

    Monika jest magistrem matematyki na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. Ukończyła studia doktoranckie z matematyki, specjalizując się w teorii dystrybucji. Jako doktorantka opublikowała artykuły z zakresu statystyki i wzięła udział w wielu konferencjach poświęconych tej dziedzinie. Monika ukończyła również studia podyplomowe z rachunkowości na Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Jest doświadczonym nauczycielem matematyki. Od 2005 r. przygotowuje uczniów do egzaminów iGCSE oraz matur A Level i IB. Jest też kwalifikowanym egzaminatorem matury IB.

     

    Mariusz Kowalik
    Fizyka, Uniwersytet Warszawski
    Studium pedagogiczne, Politechnika Warszawska

    Mariusz Kowalik jest absolwentem Wydziału Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego oraz Studium pedagogicznego na Politechnice Warszawskiej. Mariusz jest nauczycielem z wieloletnim doświadczeniem. Jest pasjonatem, który kocha swoją pracę, czerpie z niej przyjemność i satysfakcję. Swoją przygodę z nauczeniem rozpoczął już na pierwszym roku studiów, udzielając korepetycji. To doświadczenie wpłynęło na jego dalszą ścieżkę kariery. Od 10 lat jest związany z Akademeia – przez 8 lat prowadził zajęcia indywidualne, przez ostatnie 2 lata – zajęcia grupowe w Akademeia High School. Mariusz naucza matematyki na wszystkich poziomach zaawansowania i ma kwalifikacje oraz wiedzę, które umożliwiają mu nauczanie tego przedmiotu w obrębie kluczowych systemów edukacyjnych, zarówno międzynarodowych: A Levels, IGCSE, GCSE, IB, SAT, SAT Subject Test, ATC, GMAT jak i polskich: egzamin gimnazjalny oraz maturalny na obu poziomach zaawansowania.

     

    dr Peter Kowalski
    BA (Hons.) Mathematics, University College London
    PhD Mathematics, University College London

    Jako student matematyki na University College London (UCL) Peter rozwinął pasję do modelowania matematycznego i tego, jak modele matematyczne są wykorzystywane do badania zjawisk w świecie rzeczywistym. Następnie ukończył doktorat na Wydziale Matematyki UCL, który koncentrował się na zastosowaniu hierarchii modeli matematycznych do oceny wpływu czynników dynamicznych na temperaturę powierzchni morza. Aktualnie Peter kontynuuje swoje badania w Imperial College London. Jego obecne badania mają na celu odkrycie nowych mechanizmów, które wpływają na wysokość powierzchni morza w dekadowych skalach czasowych, w celu lepszego zrozumienia, jak zmienia się system klimatyczny.

     

    Mark Ross
    BSc Mathematics, Cardiff University
    PGCE University of Wales Institute

    Mark studiował matematykę i jej zastosowania na Uniwersytecie w Cardiff. Następnie ukończył studia podyplomowe w dziedzinie edukacji na University of Wales Institute, Cardiff. Po pięciu latach pracy w szkole średniej w południowej Walii przez osiem lat kontynuował pracę w prestiżowej szkole z internatem w St Gallen w Szwajcarii. Mark ma duże doświadczenie w nauczaniu A Level, IGCSE, American High School Diploma i SAT Mathematics.

     

    Kingsley Wray
    BSc (Upper Second Class Honours) Mathematics, Portsmouth University
    Post Graduate Certificate of Education in Mathematics, Homerton, Cambridge University
    Post Graduate Diploma in Education Management, University of Leicester
    Post Graduate Certificate of Innovation in Education, Warwick University

    Kingsley jest doświadczonym nauczycielem Matematyki. Nauczał wszystkich modułów w odbrębie Matematyki oraz Rozszerzonej Matematyki (Further Maths) na poziomie A Level. Był rzeczoznawcą w dziedzinie Matematyki Edexcel IGCSE. Od dawna interesuje się pedagogiką w zakresie nauczania Matematyki i od wielu lat zajmuje się badaniami w tym zakresie na poziomie lokalnym i regionalnym. Kingsley posiada certyfikat Advanced Skills Practitioner i Teacher Effectiveness, a także wieloletnie doświadczenie we wspieraniu swoich uczniów w celu zmaksymalizowania ich potencjału. Dołącza do nas z Bliskiego Wschodu, gdzie był szefem wydziału i kierował zespołem doradczym ds programu nauczania Matematyki w Aldar School’s Group. W tym roku ukończył szkolenie Edexcel dla nowego programu nauczania IGCSE 1-9.

     

  • HEAD OF DEPARTMENT dr Karolina Watras

    Historia Sztuki, Uniwersytet w Cambridge – studia I stopnia
    Historia Sztuki, Courtauld Institute of Art, Londyn – studia II stopnia
    Historia Sztuki, Uniwersytet w Cambridge – studia III stopnia
    Doktorat z Historii Sztuki, Uniwersytet w Cambridge

    Creative and Performing Arts Department

    HEAD OF DEPARTMENT dr Karolina Watras

    Historia Sztuki, Uniwersytet w Cambridge – studia I stopnia
    Historia Sztuki, Courtauld Institute of Art, Londyn – studia II stopnia
    Historia Sztuki, Uniwersytet w Cambridge – studia III stopnia
    Doktorat z Historii Sztuki, Uniwersytet w Cambridge

    Gosia Rygalik
    Wzornictwo, Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie 
    Danmarks Designskole w Kopenhadze

    Gosia jest absolwentką Wydziału Wzornictwa na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie (dyplom magistra obroniła w 2010 r.). Studiowała także w Danmarks Designskole, a swoje pierwsze doświadczenia zawodowe w projektowaniu zdobywała w Kopenhadze. Podczas studiów w Warszawie była członkiem Platformy PG13 – grupy realizującej projekty o charakterze eksperymentalnym, realizującej wystawy, organizującej i biorącej udział w konkursach i warsztatach projektowych oraz jak również projektach we współpracy z przemysłem. Podczas studiów magisterskich Gosia skoncentrowała się na doświadczaniu jedzenia. Związek między jedzeniem a projektowaniem stanowi ważne pole jej teoretycznych poszukiwań oraz zawodowej praktyki. W roku 2009 dołączyła do zespołu Studia Rygalik, a w 2012 została w Studiu partnerem.

     

    Maciej Stępiński
    Doktorant, Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie
    École Nationale Supérieure de la Photographie, Arles

    Artysta, fotograf, kurator sztuki, nauczyciel. Absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie oraz École Nationale Supérieure de la Photographie w Arles, obecnie – doktorant na Wydziale Sztuki Mediów i Scenografii ASP w Warszawie. Artysta rezydujący w Kultur Kontact w Austrii, Synagogue de Delme we Francji. Od 2002 prowadzi warsztaty i wykłady na temat współczesnej fotografii w Berlinie, Genewie, Arles, Krakowie oraz Warszawie. Jego prace (rysunki, video, fotografie, instalacje) były wystawiane w Amsterdamie, Pekinie, Londynie, Madrycie, Marsylii, Paryżu, Warszawie, Montrealu. Jego projekty fotograficzne i artystyczne zostały niedawno opublikowane w austriackim magazynie EIKON i szwedzkim RUM. Jego prace (fotografie, obrazy) znajdują się w zbiorach MA-7 (Kulturabteilung der Stadt Wien), CSW Zamku Ujazdowskiego w Warszawie, APT Leipzig oraz w kolekcjach prywatnych.

     

    Magdalena Strzelczak (Curator of Art Studio)
    BA Fine Art, University of Lancaster
    MA Art Museum and Gallery Studies, University of Leicester

    Magda specjalizuje się w rzeźbie i instalacjach artystycznych, a tytuł licencjata uzyskała w dziedzinie sztuk pięknych na Uniwersytecie Lancaster. Jej zainteresowania naukowe skupiają się na rosnącej wymianie ról pomiędzy artystami i kuratorami. Ukończyła z wyróżnieniem School of Museum Studies na Uniwersytecie Leicester. W pracy magisterskiej badała stan konserwacji sztuki współczesnej i jego implikacje dla kolekcjonerstwa instytucjonalnego. Od roku 2011 pracowała w różnych rolach kuratorskich, realizując wystawy, pokazy i programy edukacyjne, między innymi w Hyde Park Art Center (USA), New Art Gallery Walsall (GB) i Cricoteka (Polska). Magda jest aktywnie zaangażowana we wspieranie inicjatyw związanych z trzecim sektorem. Pracowała dla organizacji pozarządowych w Polsce i w Ugandzie, realizując projekty związane z mikro finansowaniem, edukacją artystyczną i prawami autorskimi. Magda jest zdecydowaną zwolenniczką domeny publicznej i ruchu wolnej kultury, który promuje wolność dystrybucji i modyfikacji utworów w postaci darmowych treści. Jest szczególnie zainteresowana zmianą funkcji przypisywania jako strategii kształtowania odrębnych sfer kultury wizualnej.

     

    Anna Tryc-Bromley
    Wydział Grafiki, Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie

    Anna ukończyła studia magisterskie na Wydziale Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Oprócz tego, studiowała Komunikację Wizualną na uczelni Minerva Academy w Holandii. Jej obrazy były pokazywane na wystawach zbiorowych i indywidualnych. Ukończyła kurs z Historii Kultury Wizualnej Indii na Uniwersytecie w Oxfordzie oraz kurs Prowadzenia przedsiębiorstw artystycznych w kontekście gospodarki globalnej (Growing Art Businesses in the Global Economy) w Instytucie Sotheby’s. Anna była pierwszym Dyrektorem Instytutu Polskiego w New Delhi (2012-2015). Była odpowiedzialna za politykę w obrębie współpracy kulturowej w regionie południowoazjatyckim. Dzięki jej pracy i zaangażowaniu, polscy artyści i kuratorzy zaczęli współpracować z kluczowymi instytucjami sztuk wizualnych w Indiach i Bangladeszu; takimi jak Stowarzyszenie Khoj w Delhi, Kochin-Muziris Biennale, Hub Experiment Center w Kalkucie oraz w ramach wydarzeń takich jak Dhaka Art Summit zorganizowanego przez Samdani Art Foundation. W roli zastępcy Dyrektora Polskiego Instytutu Kultury w Londynie (2006-2011) Anna rozwijała kulturową obecność Polski w Wielkiej Brytanii. Opracowała i wdrożyła projekty: London Creatives – Polish Roots (Museum of London), retrospektywna wystawa prac Romana Cieślewicza (Royal College of Art), książka “Szkocja i Polska: spotkania historyczne 1500-2010”, pod red. prof. Tom Devine i dr David Hesse (Birlinn). W ostatnim czasie, Anna była Dyrektorem ds. Komunikacji w warszawskim Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Interesuje się sztuką południowoazjatycką i kulturą wizualną. Aktualnie pracuje nad książką o polskich podróżniczkach na przełomie wieków (od XVIII do XX wieku).

     

    Aleksandra Wittchen
    BA (Hons.) Music, University of Cambridge (Trinity College)
    Śpiew solowy i aktorstwo, Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie

    Aleksandra realizowała program brytyjskiej matury A-Levels w Clifton College w Bristolu. Następnie ukończyła studia na kierunku Music w Trinity College, University of Cambridge, podczas których śpiewała w chórze Gonville & Caius College. Brała udział w trasach koncertowych chóru na całym świecie, m.in. w Azji i USA, oraz nagrała 3 płyty, występując także jako solistka. Obecnie studiuje śpiew solowy i aktorstwo na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Jolanty Janucik. W muzykologii Aleksandrę najbardziej interesuje problematyka psychologii postaci w operze klasycystycznej i romantycznej, a także estetyka przedstawicieli Młodej Polski w muzyce.

     

    Kevin Green
    (Visiting)
    BA, The Bartlett School of Architecture
    MA Sculpture, Royal College of Art

    Urodzony w Montrealu, Kevin Green uzyskał tytuł magistra na kierunku rzeźby w Royal College of Art, po odbyciu studiów pierwszego stopnia w Bartlett School of Architecture. Green pracował wcześniej dla La Machine, a jednocześnie brał udział w wielu konkursach międzynarodowych. Jest laureatem m.in. Konkursu Rzeźby Front Room Gallery w Nowym Jorku oraz International Prix de la Sculpture w Noilly Prat we Francji. Miał zorganizowanych wiele wystaw w Londynie. Green jest współzałożycielem londyńskiego stowarzyszenia poświęconego architekturze i designowi; STORE. Green prowadzi gościnne wykłady na takich uczelniach jak Greenwich, RCA, AA i London Met i obecnie wykłada w Bartlett.

     

    Przemo Łukasik
    (Visiting)
    Architektura, Politechnika Śląska w Gliwicach
    Architektura, Ecole d’Architecture Paris-Villemin w Paryżu

    Przemo ukończył Wydział Architektury na Politechnice Śląskiej w Gliwicach. Studiował również w Ecole d’Architecture Paris-Villemin w Paryżu we Francji. Po skończonych studiach pracował w biurach: P.P. Pabel Architekten w Berlinie,  Jean Nouvel Architecture w Paryżu i Odile Decq / Benoit Cornette również w Paryżu. W 1997 roku wraz z Łukaszem Zagałą założył własną pracownię architektoniczną: medusagroup. W 2008 roku wykładał w Ecole Speciale d’Architecture w Paryżu.

„Najlepszą formą pracy z uczniami jest budzenie w nich pasji do nauki."

Kadra naukowa w naszej szkole jest wyjątkowa, bowiem gromadzi absolwentów najlepszych uniwersytetów na świecie i ekspertów w swoich dziedzinach. Ich zaangażowanie i doświadczenie umożliwiają naszym uczniom osiągnięcie akademickiej doskonałości. Nauczanie przez dialog i inspirowanie każdego ucznia do spełniania swojego potencjału to główne zasady, którymi kierujemy się w naszej szkole.”

– dr Karolina Watras
Deputy Head
Head of Humanities and Langauges Department / Head of Creative & Performing Arts Department

Zajęcia i kursy uzupełniające

Robert Czebotar
Director of Drama Programme
Akademia Teatralna w Warszawie

Polski aktor teatralny i filmowy, a także kompozytor – pisze muzykę do sztuk teatralnych. W latach 1992 – 1999 pracował w Teatrze Polskim w Warszawie, a także w innych teatrach warszawskich. Obecnie, gościnnie, pracuje w Teatrze Narodowym. Współpracuje także z Teatrem Polskiego Radia.


Maciej Domoradzki
Director of Sports Programme
Akademia Wychowania Fizycznego im. Józefa Piłsudskiego w Warszawie 

Maciej od zawsze pasjonował się sportem. Przez 11 grał w lokalnej drużynie koszykarskiej – Siarka Jezioro Tarnobrzeg. Po zakończeniu kariery sportowej rozpoczął studia na Akademii Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie. Od roku 2008 Maciej pracował jako nauczyciel wychowania fizycznego w International American School, następnie został kierownikiem Wydziału  Sport and Creativity (2014). Jako doświadczony nauczyciel i trener z zaangażowaniem dzieli się swoją wiedzą i zamiłowaniem do sportu oraz aktywnego stylu życia. Dodatkowe kwalifikacje i ukończone kursy: trener koszykówki / sędzia koszykówki / instruktor pływania / ratownik WOPR / instruktor tenisa / kurs pierwszej pomocy / instruktor piłki nożnej.


calendarclockconversationGroup 4Facebooki_icon7zdocdocxgifjpgodpodsodtpdfpngpptpptxicon_speakertxticon_video_playxlszippictureShapelightbulbline_moremapOvalGroup 7Group 7Page 1Twitterzoom_inzoom_plus+