fbpx

Dzień otwarty online już 17 października 2020. Zarejestruj się teraz!

Wspieramy naszych uczniów
Wellbeing

Wierzymy, że równowaga wewnętrzna i dobre samopoczucie psychiczne są kluczowymi czynnikami wpływającymi na sukces w nauce, a co ważniejsze – na osiągnięcie szczęścia i spełnienia w życiu.

Czasami jednak wszyscy doświadczamy stresu i presji, które zaburzają nasze dobre samopoczucie. Naszym celem jest wspieranie uczniów w takich okresach i pomaganie im w rozwoju własnych mechanizmów obronnych na wypadek przyszłych sytuacji kryzysowych.

Osiągamy to przez wykształcanie w uczniach świadomości czynników, które powodują napięcia. Pomagamy im rozwinąć większą odporność na stres, promując zdrowy tryb życia i koncentrację na potrzebach swoich i otoczenia, a także ucząc ich, jak pielęgnować dobre relacje z sobą i innymi. Uczymy doceniać i świętować własne sukcesy, znajdować wewnętrzną motywację, rozwijać poczucie własnej wartości i sprawczości. Wspieramy uczniów w identyfikowaniu i nazywaniu konkretnych przeszkód stojących na drodze do dobrego samopoczucia wewnętrznego. Umożliwiamy im samodzielne usuwanie tych przeszkód lub szukanie dalszego profesjonalnego wsparcia, gdy trudności są bardziej złożone.

Mamy nadzieję, że nasze wsparcie pomoże naszym uczniom osiągnąć pełen potencjał i czerpać większą przyjemność z ich przygody akademickiej.


W trakcie zamknięcia szkół spowodowanego pandemią koronawirusa Zespół ds. Wellbeing przygotował zestawy porad dla uczniów, ich rodziców i nauczycieli, jak przetrwać ten trudny czas. Poniżej jedna z nich.

Living and working in confined space tip

Na naszej stronie internetowej można znaleźć więcej wskazówek dr Dżogi.

Porady dla uczniów: część 1, część 2 i część 3.

Porady dla rodziców


 

„Dążenie do bycia najlepszym na świecie,

zamieniamy na dążenie do tego, jak być najlepszym dla siebie oraz jak być najlepszym dla świata”.

 

dr Marta Dżoga
Head of Wellbeing Team

Wellbeing Team:

  • Marta Dżoga Akademeia High School
    Head of Wellbeing Department dr Marta Dżoga

    Coach
    Socjologia, Polska Akademia Nauk

    dr Marta Dżoga

    Marta Dżoga Akademeia High School
    Head of Wellbeing Department dr Marta Dżoga

    Coach
    Socjologia, Polska Akademia Nauk

    Marta przez wiele lat prowadziła działalność akademicką, organizowała wykłady i konferencje. Następnie, chcąc popularyzować naukę, przygotowywała projekty oraz warsztaty edukacyjne dla młodzieży, których głównym celem było poszerzenie wrażliwości społecznej i empatii uczestników. W Akademeia High School pracowała jako Admissions Tutor zajmując się procesem rekrutacyjnym oraz diagnozowaniem potencjału kandydatów. Następnie pełniła funkcję Mentora towarzysząc uczniom w stawaniu się świadomymi swoich potrzeb, możliwości i potencjału ludźmi.

    Obecnie, korzystając z doświadczeń nabytych w Szkole Trenerów Porozumienia Bez Przemocy oraz kluczowych umiejętności coachingu w Coachwise, słucha i pomaga uczniom w samodzielnym odkrywaniu wewnętrznych zasobów, zwiększaniu odporności na stres, byciu skupionym na teraźniejszości oraz odnajdywaniu wewnętrznej motywacji do działania.

    Jako Head od Wellbeing Department wraz z zespołem zachęca i pokazuje uczniom, jak dbać o swój własny dobrostan, który jest trampoliną do zdobywania celów i realizacji marzeń.


    Agata Ziarko
    BSc Neuroscience, University of St Andrews
    MSc Psychological Studies, University of Glasgow
    MSc Psychological Therapy in Primary Care, University of Dundee

    Agata Ziarko jest psychologiem i terapeutką. Po ukończeniu studiów licencjackich z neurologii na University of St Andrews odbyła kurs psychologii na University of Glasgow. Następnie, przed rozpoczęciem profesjonalnego szkolenia w zakresie terapii psychologicznych w specjalizacji terapii poznawczo-behawioralnej, pracowała jako asystentka psychologa klinicznego. Przed powrotem do Polski pracowała w szkockiej Narodowej Służbie Zdrowia jako terapeuta zdrowia psychicznego podstawowej opieki zdrowotnej. Leczyła pacjentów z typowymi problemami zdrowia psychicznego o nasileniu łagodnym do umiarkowanego, takimi jak zaburzenia lękowe, depresja, niska samoocena i stres.

    Jako członek Wellbeing Department, Agata wykorzysta swoje doświadczenie, aby pomóc uczniom w rozwinięciu większej świadomości czynników, które pogarszają ich samopoczucie, powodują stres, obniżają motywację, a także doprowadzają do utraty perspektywy. Swoje umiejętności zawodowe wykorzysta do pracy z uczniami doświadczającymi stresu, łagodnych stanów lękowych lub pogorszenia nastroju, a także pomoże uporać się z perfekcjonizmem i brakiem asertywności.


    Sylwia Bartela
    Wyższa Szkoła Pedagogiki Resocjalizacyjnej, specjalizacje: pedagogika resocjalizacyjna, kryminologia, tytuł: pedagog
    Polska Federacja Społeczności Terapeutycznych, tytuł: specjalista psychoterapii uzależnień

    Sylwia Bartela jest absolwentką Uniwersytetu Pedagogiki Resocjalizacyjnej na kierunku pedagogiki resocjalizacyjnej i kryminologii. Pasjonuje ją praca z ludźmi. Sylwia ma piętnaście lat doświadczenia w pracy w schronisku dla młodzieży. Jej pragnienie, aby dowiedzieć się więcej o podstawowych ludzkich potrzebach i konsekwencjach ich niezaspokojenia doprowadziło ją do pracy z osobami doświadczającymi bezdomności. Ponadto Sylwia uzyskała tytuł specjalistki psychoterapii uzależnień w Polskim Stowarzyszeniu Wspólnot Terapeutycznych i pracowała jako kierowniczka Centrum Interwencji Uzależnień w Monarze. Sylwia jest doradcą szkolnym w Akademeia (ATC, AHS) od pięciu lat. Obecnie, jako członkini Wellbeing Departament, Sylwia czuwa nad całościowym rozwojem uczniów.


    Ewa Petrushak
    Uniwersytet Warszawski, Wydział Psychologii, tytuł: psycholog
    Uniwersytet SWPS, Szkoła Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej, tytuł: psychoterapeuta

    Ewa Petrushak jest psychologiem oraz psychoterapeutą poznawczo-behawioralnym. Doświadczenie zawodowe zdobyła pracując jako psycholog i wychowawca w ośrodku kuratorskim, sprawując pieczę nad nieletnimi i ich rodzinami. Tworzyła i prowadziła warsztaty psychologiczne i profilaktyczne dla uczniów szkół podstawowych, średnich oraz seminaria dla studentów na Uniwersytecie Warszawskim. Prowadzi własną praktykę psychoterapeutyczną.

    W Akademeia High School wspomaga uczniów, którzy doświadczają obniżonego nastroju i odczuwają różnego rodzaju niepokoje. Wspólnie z uczniami stara się wypracować skuteczne i indywidualnie dobrane metody radzenia sobie z negatywnymi myślami i trudnymi emocjami.

calendarclockconversationGroup 4Facebooki_icon7zdocdocxgifjpgodpodsodtpdfpngpptpptxicon_speakertxticon_video_playxlszippictureShapelightbulbline_moremapOvalGroup 7Group 7Page 1Twitterzoom_inzoom_plus+